۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۴۲۸۳۹۷
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی مطرح کرد؛

کادرسازی مؤثر برای نظام اسلامی رسالت امروز حوزه های علمیه/ رمز موفقیت روحانیت جای گرفتن در دل های مردم است

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید براین که حوزه های علمیه باید در جهت کادر سازی مؤثر برای نظام تلاش کنند، گفت: حوزه های علمیه پشتیبان و حافظ انقلاب و نظام اسلامی بوده و هستند.
تولیت آستان قدس رضوی 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی امروز در مراسم تودیع و معارفه رییس دادگاه ویژه روحانیت استان مازندران، روحانیت را مجموعه ای پاک، ارزشمند و نورانی معرفی کرد و گفت: صیانت از حوزه و روحانیت در گرو تلاش های همه علما و روحانیان معظم است.

 

وی افزود: امروز آبروی این جایگاه عظیم باید به دست توانای مراجع عظام تقلید، حوزه های علمیه، طلاب و روحانیت حفظ شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد: مجموعه دادسرای ویژه روحانیت کمکی است در اختیار مدیران حوزه های علمیه و سازمان روحانیت که در رأس آن امروز خود روحانیت و مراجع عظام هستند.

 

روحانیت اثرگذارترین جریان و سازمان در نظام اسلامی

عضو مجلس خبرگان رهبری روحانیت را اثرگذارترین جریان و سازمان در نظام اسلامی و در میان مسلمانان معرفی کرد و افزود: روحانیت قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همواره در صحنه ها حضور اثرگذار داشته و امروز نیز با توجه به همه دشمنی ها اثرگذارترین جریان در کنار مردم روحانیت است.

 

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد: امروز با توجه به بودن گروه های مرجع در بین مردم، اما مطمئن ترین گروه و جریان در حوزه مسائل سیاسی و اجتماعی همچنان روحانیت است که بالاترین جایگاه را بین گروه های مرجع دارد.

 

وی ادامه داد: با توجه به دشمنی های گسترده دشمنان، امروز دیدگاه ها و نظرات روحانیت در مسائل سیاسی و اجتماعی همچنان مورد اعتماد و اعتنای مردم است که باید با همه توان از این جایگاه ارزشمند صیانت شود.

 

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: امروز در لبنان اثرگذارین چهره که پیش قراولان حرکت و خیزش لبنان هستند، روحانیت است و در عراق، سوریه و همه کشورهای اسلامی به ویژه یمن روحانیت و کسانی که با دین ارتباط دارند هستند.

 

عالم وظیفه شناس، دشمن شناس و دشمن ستیز همواره مورد توجه مردم است 

وی با بیان این که یک عالم وظیفه شناس، متعهد، زمان شناس، دشمن شناس و دشمن ستیز امروز مورد توجه مردم است و فرقی نمی کند شیعه باشد یا سنی، خاطرنشان کرد: یک عالم وظیفه شناس، نظیر شیخ زکزاکی که منشأ یک حرکت بزرگ در آفریقا شد دانش آموخته مکتب امام صادق(ع) بود و یا سید حسن نصرالله نیز پرورش یافته همین مکتب ارزشمند است.

 

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به این که یک چهره اثرگذار مؤثر در هر جا باشد، آنجا جایگاه خودش را دارد، گفت: تفاوت یک روحانی با منورالفکرهای عالم و روشنفکرها این است که این قشر مردم را به خوبی هایی نظیر صداقت، پاکی، امانت داری و میثاق نشکستن می خوانند.

 

وی با بیان این که امام راحل و مقام معظم رهبری الگوهای جامعه بشری هستند، ادامه داد: این الگو بودن به این دلیل است که آنها علمای واصل هستند، نمی گویند بروید می گویند بیایید و فرق است بین بروید و بیایید.

 

رمز موفقیت روحانیت این است که در دل ها جای گرفته است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که جایگاه غیادت و صیادت متفاوت است، خاطرنشان کرد: رمز موفقیت روحانیت این است که در دل ها جای گرفته است که باید از آن صیانت شود و این صیانت به دست توانمند خود روحانیت است که از این جایگاه پاک و اثرگذار حراست شود.

 

وی با بیان این که امروز حوزه های علمیه منشأ و مبدأ خاستگاه نظام اسلامی و همچنین حامی نظام هستند، بیان داشت: حوزه ها نمی توانند بگویند حالا که نظام اسلامی تشکیل شد ما برویم به درس و بحثمان برسیم، درس و بحث لازم است اما حوزه های علمیه باید در کنار امور علمی و آموزشی نسبت به تأمین نیروهای انسانی مورد نیاز برای کشور و همچنین کادرسازی برای نظام تلاش کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با تأکید براین که حوزه های علمیه باید در جهت کادر سازی مؤثر برای نظام تلاش کنند، افزود: حوزه های علمیه پشتیبان و حافظ انقلاب و نظام اسلامی بوده و هستند.

 

وی با بیان این که در شرایطی که امروز امپراتوری خبری و رسانه ای جهان بر علیه اسلام و انقلاب تلاش می کنند، نقش حوزه و روحانیت بسیار سنگین است، گفت: امروز بیش از 7 هزار شبکه ماهواره ای قابل دریافت است که از این تعداد 60 شبکه فارسی زبان  و تنها برای استفاده مردم ایران است، آیا این ها دلشان برای مردم ایران سوخته است.

 

تولیت آستان قدس رضوی افزود: با توجه به جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن که وجود دارد، روحانیت، دانشگاهیان و دانش پژوهشان به عنوان دیده‌بانان تیزبین حماسه جاوید و مرزبانان مرزهای فرهنگی در جامعه وضعیت فرهنگی جامعه را رصد می کنند و از فرهنگ اسلامی حراست خواهند کرد و نمی گذارند رهزنان رهزنی کنند و عقل ها، ذهن ها و فکرها را بربایند.

 

وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که مدیریت جدید دادگاه ویژه روحانیت استان باید کار را با هم فکری، همراهی، تبیین و پیشگریانه که بسیار هم تأثیر داشته با خود علما و بزرگان به پیش ببرد، گفت: بیش از همه حفظ جایگاه و صیانت از این جایگاه در دستان جایگاه خود علما و روحانیت است.

 

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی ادامه داد: حفظ فرهنگ و ارزش های دینی مردم با زمان شناسی، وظیفه شناسی و حضور در صحنه روحانیت تحقق خواهد یافت./950/202/ب2

ارسال نظرات