۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۴۲۸۳۹۹
آیت الله شبستری در دیدار رییس کمیسیون فرهنگی مجلس آذربایجان:

قره باغ جزء اراضی اسلام است/ دشمن به دنبال اقدامات خسته کننده علیه مسلمانان جهان است

امام جمعه تبریز گفت: دشمن به دنبال اقدامات ایذایی(خسته کننده) علیه مسلمانان جهان است و در برابر این شیطنت ها باید به طور کامل متحد و یکدست شویم تا این دشمنان قسم خورده شکست بخورند.
آیت الله شبستری در دیدار رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس آذربایجان

به گزارش خبرنگار خبرگزار رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایحان شرقی، ظهر امروز در دیدار با رییس کمیسیون امور دینی و فرهنگی مجلس جمهوری آذربایجان، با تبریک اعیاد شعبانیه به شیعیان و مسلمانان جمهوری آذربایجان، اظهار داشت: اکثریت مردم آذربایجان جزء شیعیان و معتقدان به ولایت ائمه اطهار (ع) هستند.

 

وی با تأکید بر بیان کلمه حق و حرکت در مسیر صحیح، خاطرنشان کرد: آنچه وظیفه دینی ما ایجاب می کند، آن است که  سخن حق را گفته و یاور مظلومان باشیم، ما تا ابد این سیره و روش را ادامه خواهیم داد و بر این مسلک استوار خواهیم بود.

 

امام جمعه تبریز با اشاره به مسأله قره باغ، قره باغ را جزو اراضی اسلام دانست و گفت: قره باغ باید به آذربایجان برگردد چرا که قره باغ پاره تن اسلام است، دشمنان  از مناقشه قره‌ باغ فرصت‌طلبی می‌کنند و از اختلافات دامنه‌ دار قره‌باغ سوء استفاده می‌کنند و به دنبال شعله‌ور کردن آتش جنگ در این منطقه هستند.

 

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال تضعیف جهان اسلام و تفرقه در میان مسلمانان است، ابراز داشت: دشمن به دنبال اقدامات ایذایی(خسته کننده) علیه مسلمانان جهان است و در برابر این شیطنت ها باید به طور کامل متحد و یکدست شویم تا این دشمنان قسم خورده شکست بخورند.

 

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: باید راهکارهایی را به کار بست تا جوانانمان با آموزه های اسلامی و قرآنی انس و الفت پیدا کنند، چرا که هر قدر که جوانان و مردم جامعه با دین انس و الفت پیدا کنند موجب عزت و شرف آن جامعه خواهد بود و شایسته است تا آذربایجان این مسأله را جدی بگیرد.

 

وی با بیان اینکه دین داری موجب ثبات و امنیت جامعه می شود، افزود: شایسته است تا مسؤولان کشور آذربایجان همت به خرج داده و با حمایت خود از روحانیت و استفاده از ظرفیت های این عزیزان، موجبات گسترش آموزه های دینی و شرعی را فراهم کنند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: یکی از مصادیق مثبت ترویج آموزه های دینی و ارتقای سطح دینی جامعه این است که موجب امنیت و استقلال جامعه می شود، چرا که تکفیری ها در هر جایی که اندک شکافی می بینند در همان جا نفوذ کرده و افراد سست ایمان و سست عنصر را جذب خود کرده و با استفاده از آن ها اهداف شوم خود را دنبال می کنند.

 

آیت الله مجتهد شبستری افزود: داعش ساخته و تراشیده استکبار جهانی است و امیدواریم با وحدت مسلمانان این گروهک تروریستی هر چه زودتر نابود شود./854/202/ب2

ارسال نظرات