۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۴۲۸۶۶۳
معاون سیاسی وزیر کشور:

حل بحران های اقتصادی کشور در گرو تحقق عملی سیاست های اقتصاد مقاومتی است

معاون سیاسی وزارت کشور با تأکید بر این که با تحقق اقتصاد مقاومتی جامعه ما سامان می یابد، گفت: حل بحران های اقتصادی کشور در گرو تحقق عملی سیاست های اقتصاد مقاومتی است
معاون وزیر کشور 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، محمد حسین مقیمی، معاون سیاسی وزارت کشور امروز در گردهمایی فرمانداران سراسر کشور در ساری با بیان این که انتخابات آزمایش بسیار خوبی برای همه آحاد جامعه بود، اظهارداشت: همه گروه ها و افراد از برگزاری انتخابات در شرایط خوب و با مشارکت حداکثری مردم ابراز رضایت کردند.

 

معاون سیاسی وزارت کشور با اشاره به تلاش های بیش از یک میلیون نفر در برگزاری انتخابات اخیر، افزود: فرماندار یعنی همه خصوصیات خوب برنامه ریزی، رعایت نظم و مقررات، مسائل اجتماعی و تکریم ارباب رجوع که باید سرلوحه کار خود قرار دهند.

 

مقیمی در بخش دیگری از سخنان خود سه موضوع اقتصاد مقاومتی، چالش های اجتماعی و تکریم ارباب رجوع را مهم ترین برنامه وزارت کشور عنوان کرد و افزود: امسال این سه موضوع اصلی این وزارتخانه است که نخستین موضوع آن عملیاتی کردن شعار سال مقام معظم رهبری در کشور خواهد بود.

 

وی بررسی و ساماندهی مسائل اجتماعی و تکریم ارباب رجوع را از دیگر برنامه های سال جاری وزارت کشور عنوان کرد و با بیان اینکه همه مسؤولان نظام باید مسؤولیت خود را بدانند و خود را برای انجام صحیح و اثربخش آن مسؤولیت ها توانمند سازند، تصریح کرد: هر مدیری در نظام اسلامی باید برای کاهش مشکلات اجتماعی عزم خود را جزم کنند.

 

مقیمی با بیان این که باید از این فرصت های به وجود آمده برای خدمتگذاری به مردم استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: فرمانداران باید همیشه در دسترس مردم و پاسخگوی مطالبات مردم باشند چون رسیدگی به امور مردم یک حرکت بزرگی است که باید همواره مورد توجه یک مدیر قرار گیرد.

 

معاون سیاسی وزارت کشور با تأکید بر این که با تحقق اقتصاد مقاومتی جامعه ما سامان می یابد، افزود: راه برون رفت و حل مشکل اقتصادی کشور تحقق اقتصاد مقاومتی است که باید مورد توجه همه مسؤولان قرار گیرد.

 

وی با بیان این که با تحقق عملی سیاست های اقتصاد مقاومتی بحران های اقتصادی از پیش روی مسؤولان برداشته خواهد شد و کشور در مسیر و رشد و بالندگی صحیح اقتثصادی حرکت خواهد کرد، گفت: باید بنیه اقتصادی کشور را سیاست های اقتصاد مقاومتی مستحکم کنیم.

 

معاون سیاسی وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود فرمانداران را مسؤول برقراری امنیت در جامعه دانست و گفت: به هیچ وجه نباید اجازه داد آرامش جامعه به هم ریزد.

 

وی تأمین معیشت مردم، ایجاد شغل و امنیت سرمایه گذاری را از دیگر مسؤولیت فرمانداران عنوان کرد و گفت: ایجاد شرکت های دانش بنیان و حمایت از کارآفرینان از دیگر رسالت ها و وظایف فرمانداران است.

 

ربیع فلاح جلودار، استاندار مازندران نیز در این همایش از اجرای 2 هزار طرح اقتصادی کوچک امسال در روستاهای استان خبر داد و گفت: با ایجاد این بنگاه های اقتصادی در حوزه های مختلف کشاورزی، گردشگری و خدماتی حداقل برای 12 هزار نفر در روستاهای استان ایجاد اشتغال خواهد شد.

 

وی با اشاره به این که در سال گذشته این استان موفق شد ضمن رشد مشارکت اقتصادی دو درصدی نسبت به کشور، حدود 62 هزار شغل جدید را ایجاد کند، افزود: همچنین 300 واحد تولیدی و صنعتی مشکل دار نیز در این استان در قالب ستاد تسهیل رفع مشکل شدند و 168 واحد جدید نیز با هفت هزار اشتغال و سرمایه گذاری شش هزار و 600 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

 

استاندار مازندران گفت: بسته حمایتی دولت برای کمک به احیای 9 هزار واحد تولیدی و صنعتی با اعتبار 160 هزار میلیارد ریالی که برای واحدهای مشکل دار کشور تدوین شده به این استان نیز ابلاغ شده است.

 

وی اولویت پرداخت بسته حمایتی دولت را  واحدهای صنعتی نیمه کاره بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی و واحدهای صنعتی دارای مشکل سرمایه در گردش اعلام کرد.

 

استاندار مازندران گفت: امسال برنامه اولویت دار دولت پرداختن به مسایل اقتصادی در سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل است و این کار در همه سطوح مدیریتی کشور در حوزه استانی و ملی عملیاتی می شود.

 

فلاح افزود: در مجموع همه ارکان نظام امسال برنامه های خود را برای پیشبرد برنامه های اقتصادی تدوین کردند و امیدواریم با برنامه ریزی دقیق دولت بتواند بخشی از مشکلات اقنصادی کشور را حل کند.

 

وی با اشاره به موفقیت دولت تدبیر و امید در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در سه سال اخیر ,برخی انتقادات از عملکرد دولت از سوی منتقدین تندرو را غیر منصفانه دانست./950/202/ب2

ارسال نظرات