۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۴۲۸۷۰۹
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی مطرح کرد؛

ضرورت استفاده از فضای مجازی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت 

حجت الاسلام محمدزاده گفت: امروز استکبار جهانی با تمام قوا و امکانات و تجهیزات سخت و نرم در دو جبهه فرهنگی و اقتصادی در برابر ارزش های اسلام و انقلاب اسلامی قد علم کرده است و به دنبال انزوای آن است.
حجت الاسلام محمدزاده، امام جمعه شبستر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیفعلی محمد زاده، امام جمعه شبستر و عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی، عصر امروز در یدار نیروهای مسلح و فرماندهان نظامی به مناسبت روز ایثار و مقاومت، فتح خرمشهر درس مقاومت و ایثار را به نسل های آینده آموخت.

 

وی با اشاره به فرمایش مولا علی (ع) درمورد جهاد و ایستادگی در برابر دشمنان، گفت: جهاد در راه خدا دری از درهای بهشت است که خداوند آن را به روی بندگان خاص خود گشوده وامنیت وآرامش انسانها را با آن تضمین کرده است، جهاد از ارزش والا و جایگاه بزرگی برخوردار است.

 

امام جمعه شبستر با تأکید بر فرهنگ سازی در حوزه جهاد و ایثار و ترویج فرهنگ شهادت و انتقال آن به نسل های آینده، خاطرنشان کرد: فرهنگ جهادی درهمه زمانها برای همه نسلها ضروری و لازم است چرا که فراموشی فرهنگ جهادی باعث نابودی انسانها خواهد شد.

 

وی عامل ماندگاری و دوام فرهنگ جهادی را توسل و تمسک به حبل الهی دانست و افزود: امروز استکبار جهانی با تمام قوا و امکانات و تجهیزات سخت و نرم در دو جبهه فرهنگی و اقتصادی در برابر ارزشهای اسلام و انقلاب اسلامی قد علم کرده است و به دنبال انزوای آن است.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با بیان اینکه دشمن از فرهنگ شهامت و ایثار شهادت طلبی امت اسلامی در هراس است، خاطرنشان کرد: دشمن از این رو به دنبال از میان بردن فرهنگ شهادت و ترویج روحیه بی تفاوتی به ارزش ها و آموزه های انقلابی است.

 

وی گسترش فرهنگ جهادی و تقویت باورهای دینی درفضای مجازی را ضروری دانست و بر اهمیت آن تاکید کرد و ادامه داد: فضای مجازی و ظرفیت های موجود در آن نباید دچار غفلت و فراموشی شود، فضای مجازی می تواند در ترویج این فرهنگ عظیم بسیار مؤثر باشد.

 

امام جمعه شبستر تقویت تولید داخلی و تکیه برامکانات داخلی و عمل به رهنمودهای ارزشمند مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی را تنها راه برون رفت از وابستگی اقتصادی کشور به بیگانکان دانسته و بر اهمیت آن تاکید کرد.

 

وی با بیان این‌که رهایی از خام فروشی نفت تنها با توجه به مبانی اقتصاد مقاومتی حاصل خواهد شد، خاطرنشان کرد: باید نسبت به شرکت های دانش‌بنیان و مبتکران جوان کشور بها داده شود، بسیاری از پیشرفت های اقتصادی و صنعتی کشور در سایه نیروهای بومی و دانشمندان جوان کشور محقق شده است.

 

حجت الاسلام محمدزاده تقویت روحيه جهادي در ابعاد مختلف اقتصادی را ضرورتی برای تحقق شعار اقتصادی مقاومتی دانست و گفت: توجه مبانی ارزشمند اسلامی نسبت به کار و تلاش و کسب روزی حلال از تکلیف همگان را در قبال توجه به اقتصاد مقاومتی مشخص می کند.

 

وی با بیان این‌که پسابرجام به معنای فراموشی اقتصاد مقاومتی نیست، افزود: ظرفیت استان آذربایجان شرقی برای حضور و مشارکت سرمایه گذاران بسیار مطلوب است، البته دولت باید تسهیلات لازم در اختیار سرمایه گذاران قرار دهد، چراکه سرمایه گذاران با خود اشتغال و رونق اقتصادی را به همراه دارند./202/854/ب1

ارسال نظرات