۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۴۲۸۹۷۴

همایش بین‌المللی «بررسی مسئله فلسطین» در مراکش

همایش بین‌المللی «بررسی مسئله فلسطین و طرح تشکیل دولت ملی»، ۲۴ و ۲۵ تیرماه سال جاری در شهر «رباط» مراکش برگزار می‌شود.
مقاومت فلسطین

به گزارش خبرگزاری رسا، همایش بین‌المللی «بررسی مسئله فلسطین» با همکاری «اتحادیه نویسندگان مراکش»، مؤسسه «المشروع» و مؤسسه «فکر» این کشور و اتحادیه عمومی ادیبان و نویسندگان عرب برگزار خواهد شد.

 

اندیشمندانی از کشورهای فلسطین، الجزایر، تونس، مصر، لبنان، سوریه، عراق، امارات متحده عربی، بحرین، کویت، عمان، سودان، قطر، یمن، لیبی، اردن، عربستان سعودی و مراکش در این همایش حضور خواهند داشت.

 

علاوه بر کشورهای عربی اندیشمندان و نویسندگانی از کشورهای فرانسه، روسیه، آمریکا، انگلستان، چین، ایتالیا،‌ آلمان، مالزی، برزیل، کلمبیا و جمهوری چک نیز در همایش بین‌المللی بررسی مسئله فلسطین شرکت می‌کنند.

 

همایش بین‌المللی بررسی مسئله فلسطین و طرح دولت ملی این کشور، هم‌زمان با شصت‌وهشتمین سالروز اشغال این کشور اسلامی در شهر رباط مراکش برگزار می‌شود.

 

«چشم‌انداز آینده مسئله فلسطین؛ طرح دولت ملی و تحولات جهان عرب»، «طرح دولت ملی فلسطین و تقویت آگاهی فلسطینیان در داخل و خارج از این کشور»، «تجاوز اسرائیل در زمان انقلاب‌های عربی»، «چهره فلسطین در رسانه‌های معاصر عربی» و «آینده فلسطین در جهان متغیر کنونی» از مهم‌ترین محورهای مورد بحث در این همایش است.

 

در این همایش مباحثی در زمینه چشم‌انداز کنونی و آینده مسئله فلسطین و دولت ملی این کشور مطرح و بر اولویت قرارگرفتن مسئله فلسطین تأکید می‌شود.

 

قرار است، همایش بین‌المللی «مسئله فلسطین» با صدور «اعلاميه رباط درباره فلسطین» به کار خود پایان دهد./847/ب101/ک

منبع: ایکنا

ارسال نظرات