۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۴۲۸۹۹۸
با حضور آیت الله سبحانی؛

افتتاحیه نخستین کنگره ملی محمد هلال بن علی ابن ابی طالب برگزار شد

نخستین کنگره ملی محمد هلال بن علی بن ابی طالب با حضور حضرت آیت الله سبحانی و مسؤولان استانی و کشوری در قم برگزار شد.
همایش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا نخستین کنگره ملی محمد هلال ابن علی بن ابی طالب با حضور حضرت آیت الله سبحانی، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه، حجت الاسلام والمسلمین محمدی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، صادقی استاندار قم، امام جمعه شهرستان آران و بیدگل و جمعی از اندیشمندان، فضلا و مسؤولان استان‌های قم و اصفهان در قم برگزار شد.

 

حضرت آیت الله سبحانی در این مراسم با بیان اینکه برگزاری این گونه کنگره‌ها اظهار مودت به خاندان اهل بیت است اظهار کرد: ملت‌های زنده شخصیت‌ها و آثار خود را حفظ می‌کنند تا مایه اصالت آن‌ها باشد و فقط یک جمعیت به نام وهابیت به تمام آثار خود کلنگ می‌زند و آن‌ها را نابود می‌کند.

 

وی ادامه داد: امروز اگر به شهر مکه نگاه کنیم و خانه کعبه را نادیده بگیریم هیچ فرقی با شهرهای اروپایی ندارد و وهابیت سعی کرده است تا تمام آثار پیامبر و اهل بیت را از بین ببرد و این کار آن‌ها همانند داعش است که به اسم اسلام مسلمانان را می‌کشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین محمدی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیز در این مراسم با بیان اینکه یکی از برنامه‌های مهم این سازمان در عرصه تبلیغ دین و فرهنگ در کشور برگزاری کنگره امامزادگان بوده است بیان کرد: خدا را شاکریم که به ما این توفیق را داد که امسال با همکاری علما، محققان و دانشمندان کنگره ملی محمد هلال بن علی ابن ابی طالب علیه السلام را برگزار کنیم.

 

در ادامه این مراسم از حجت الاسلام والمسلمین عابدی، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله سلمانی آرانی و مجتبی قاسمی تجلیل شد. همچنین از آثار منتشر شده در این کنگره و تمبر یادبود توسط آیت الله سبحانی رونمایی شد.

 

لازم به ذکر است مراسم اختتامیه این کنگره امشب در شهرستان آران و بیدگل و در جوار امامزاده محمد هلال بن علی بن بی طالب علیه السلام برگزار خواهد شد./858/پ203/ج1

ارسال نظرات