۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۷
کد خبر: ۴۲۹۰۱۱

انتشار کتاب فقیه مجاهد«مرحوم آیت الله آصفی» بر روی پرتال دفترتبلیغات اسلامی+ دانلود

از سوی روابط عمومی دفترتبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و در سالگرد آیت الله آصفی، کتاب فقیه مجاهدکه به بررسی زندگی نامه و دیدگاه ها واندیشه های این فقیه نواندیش می پردازد، برروی پرتال دفترتبلیغات اسلامی قرار گرفت.
آیت الله آصفی

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله محمد مهدی آصفی (۱۳۱۶-۱۳۹۴ش) از مجتهدان حوزه علمیه نجف و نیز فعالان سیاسی در عراق به شمار می‌آمدو در فقه، اصول، تفسیر و فلسفه و برخی مسائل اقتصادی و اجتماعی صاحب نظر و دارای تألیفاتی بود.

این فقیه نواندیش از روحانیان فعال علیه رژیم بعثی عراق بود و مدتی نیز به عنوان یکی از اعضای اصلی حزب الدعوة الاسلامیة فعالیت می‌کردو در ایران و کویت فعالیت دینی و اجتماعی داشت و بعد از سقوط رژیم بعث به عراق بازگشت.



بیست و نهم آبان ماه سال 1393 کنگره ای با عنوان اسوه زهد، جهاد و اجتهاد به منظور تجلیل و تکریم ازخدمات آیت الله آصفی از سوی دفترتبلیغات اسلامی و با مشارکت برخی از نهادهای فرهنگی و حوزوی برگزار شد که ریاست شورای سیاستگذاری این کنگره با رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه بود و در آن افراد برجسته چون معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری، دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) و مدیر حوزه های علمیه نیز عضویت داشتند.



آیت الله آصفی در ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ مصادف با ۱۶ شعبان ۱۴۳۶ درگذشت و پیکر او در روز جمعه ۱۶ خرداد در قم تشییع و پس از اقامه نماز توسط آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، برای تدفین به عراق منتقل شد.



کتاب فقیه مجاهد که به بررسی زندگی نامه، دیدگاه ها و اندیشه های مرحوم آیت الله آصفی می پردازد در چهار بخش زندگی نامه، دیدگاه ها و اندیشه ها، اهتمام به امورمسلمین و آثار علمی به همت معاونت فرهنگی و تبلیغی دفترتبلیغات اسلامی تدوین شده که به همت روابط عمومی دفترتبلیغات اسلامی برروی پرتال این دفتر به نشانی www.dte.ir انتشار یافته و علاقه مندان می توانند بصورت رایگان آن را دریافت نمایند./874/د102/ق

منبع: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم

ارسال نظرات