۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۲
کد خبر: ۴۲۹۷۹۲
مسؤول دبیرخانه کانون‌های مساجد خراسان شمالی:

جذب جوانان به مسجد مهم‌ترین رویکرد ستاد اوقات فراغت خراسان شمالی است

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی گفت: مهم‌ترین رویکرد و هدف ستاد اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی و هنری استان در تابستان امسال، جذب بیشتر جوانان و نوجوانان به مساجد است.
شیرازیان، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، هاشم شیرازیان، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان خراسان شمالی، امروز در سومین نشست ستاد اوقات فراغت، اظهار کرد: تقویت ارزش‌های دینی و تربیتی به عنوان اولویت و محور فعالیت‌های اوقات فراغت مساجد است.

 

وی با بیان اینکه برنامه‌های این ایام با هدف تعالی افکار و اندیشه‌های دینی و مذهبی قشر نوجوان و جوان برنامه‌ریزی شده است، اضافه کرد: درواقع مهم‌ترین هدف و اصلی‌ترین رویکرد ستاد اوقات فراغت استان جذب و ترغیب جوانان و نوجوانان به فعالیت‌های درون مسجدی است.

 

شیرازیان ادامه داد: حمایت و تقویت فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد زمینه‌ساز تعامل بیشتر نوجوانان و جوانان با مسجد است ازاین‌رو از دستگاه‌های مرتبط می‌خواهیم بیش از پیش از این فعالیت‌های فرهنگی مذهبی در مساجد حمایت کنند.

 

وی همچنین با تأکید بر پرهیز از موازی کاری در فعالیت‌های اوقات فراغت، مهارت‌آموزی در کنار فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ورزشی و علمی در پایگاه‌های اوقات فراغت را از دیگر اولویت‌های برنامه‌های سال جاری اعلام کرد.

 

شیرازیان با اشاره به اجرای طرح پیوند «مسجد، مدرسه، منزل» در محل کانون‌های فرهنگی و هنری استان، گفت: اجرای این طرح از حدود هشت سال پیش آغاز شده و با اجرای آن گام‌های مثبتی در جهت جذب جوانان به مساجد برداشته‌ شده است.

 

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی با بیان اینکه در اجرای این طرح برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی و آموزشی با محور مسجد، مدرسه و خانواده اجرایی می‌شود، خواستار حمایت دستگاه‌های فرهنگی در جهت توسعه این طرح شد.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر این طرح در 22 منطقه خراسان شمالی اجرایی می‌شود، ارتقای سطح علمی دانش آموزان، جذب جوانان به حوزه‌های علمیه و تعامل بیشتر نسل جوان با فعالیت‌های مسجدی را ازجمله دستاوردهای مهم این طرح اعلام کرد.

 

مهدی یزدانی، مدیر کانون فرهنگی و هنری سلمان فارسی بجنورد نیز در این نشست در مورد طرح پیوند «مسجد، مدرسه، منزل» گفت: این طرح از مهرماه سال 87 و در راستای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم پیوند مساجد و مدارس اجرایی شد.

 

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح جامع از سه قطب جامعه یعنی خانواده، مسجد و مدرسه بهره برده‌ایم، اظهار کرد: در اجرای این طرح تلاش کردیم با آسیب‌شناسی و ارائه برنامه‌های تربیتی و آموزشی به والدین و دانش آموزان، فضایی امن در جهت شکوفایی استعدادهای قشر جوان فراهم کنیم.

 

یزدانی با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی و اردویی در کانون از نمایندگان دستگاه‌های حاضر در جلسه خواست این کانون را در توسعه فعالیت‌های درون مسجدی حمایت کنند./202/9314/ب1

ارسال نظرات