۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۴۲۹۸۰۰
امام جمعه شهرستان سرعین مطرح کرد؛

ضرورت تبیین ثمرات دنیوی و اخروی پرداخت زکات از سوی روحانیان

امام جمعه شهرستان سرعین با تأکید بر لزوم اطلاع رسانی و فرهنگسازی پرداخت زکات از سوی روحانیان و مبلغان، گفت: مهم ترین عامل در جلب مشارکت مردم در زمینه پرداخت زکات ارائه اطلاعات در زمینه ثمرات دنیوی و اخروی پرداخت زکات است.
امام جمعه سرعین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام محمود اصغری، امام جمعه شهرستان سرعین عصر امروز در جلسه شورای زکات این شهرستان، خاطرنشان کرد: در سال گذشته شاهد پرداخت زکات در 27 روستای شهرستان سرعین بودیم که تلاش می کنیم امسال تعداد این روستاها افزایش یابد.

 

وی با اشاره به جمع‌آوری 800 میلیون ریال زکات در سال گذشته در شهرستان سرعین، افزود: براساس برنامه‌ریزی‌ها و هدف گذاری‌های انجام شده و اقدامات در حوزه اطلاع‌رسانی امسال پرداخت زکات در شهرستان سرعین 20 درصد افزایش می‌یابد.

 

امام جمعه شهرستان سرعین با تأکید بر اطلاع‌رسانی و فرهنگسازی در زمینه پرداخت زکات در شهرستان سرعین، گفت: در این زمینه مبلغان و مروجان زکات نقش تأثیرگذاری دارند و انتظار می‌رود توسعه فعالیت‌ها در راستای اطلاع‌رسانی در سطح روستاها و بین کشاورزان و زارعان، زمینه‌ساز افزایش پرداخت زکات در شهرستان شود.

 

حجت الاسلام اصغری تصریح کرد: مهم ترین عامل در جلب مشارکت مردم در زمینه پرداخت زکات ارائه اطلاعات در زمینه ثمرات دنیوی و اخروی پرداخت زکات است که با توجه به این امر روحانیان نیز نقش بسزایی ایفا می‌کنند و باید تلاش کنند تا در منابر و مساجد نسبت به این امر تأکید داشته باشند.

 

وی افزود: باید در زمینه هزینه‌کرد زکات در شهرستان نیز برنامه‌ریزی و سیاستگذاری درستی انجام شود و تلاش کنیم تا در راستای رفع بخشی از مشکلات در حوزه اقتصادی در مناطق محروم و روستایی زکات جمع‌آوری شده بکارگیری شود و این امر گامی در راستای محرومیت‌زدایی به ویژه در مناطق روستایی باشد./937/203/ب2

ارسال نظرات