۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴
کد خبر: ۴۲۹۸۲۱
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی:

امام خمینی قرآن و ارزش‌های الهی را در کشور حاکم کردند

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: امام(ره)‌ بر گردن ما حق حیات دارد و توانست یک سلسله فاسد و دشمن دین را براندازد و اسلام، قرآن و ارزش‌های بزرگ الهی را درکشور حاکم کردند.
ایت الله محمدی گلپایگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری شامگاه دوشنبه در مراسم اختتامیه اولین جشنواره فیلم مدافعان حرم که در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار شد، با بیان اینکه لقب شهدای مدافع حرم بسیار زیباست اظهار داشت: شهدای مدافع حرم کسانی هستند که برای جهاد و دفاع انگیزه‌ای جز رضای پروردگار و دفاع از حریم اهل بیت(ع) ندارند.

 

وی ادامه داد: شهدای مدافع حرم کسانی هستند که صادقانه جان خود را به کف دست گرفته و به دور از وطن خودشان گرچه در وطن اسلامی‌شان حضور داشتند، جان به جان‌آفرین تسلیم کردند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی با اشاره به اینکه تعبیر خداوند در مورد شهیدان این است که آنها زنده‌اند و هرگز نمی‌میرند خاطرنشان کرد: مرده آن است که در بستر و در حادثه بمیرد ولی کسی که در راه خدا کشته می‌شود، به تعبیر قرآن و کلام الهی زنده است.

 

رئیس دفتر مقام معظم رهبری افزود: پیامبر اسلام می‌فرمایند برای شهید هفت خصلت است که خداوند به او عنایت کرده است که نخستین آن این است که خدا تمام گناهانش را پس از ریختن اولین قطره خونش بر زمین می‌آمرزد و موقع شهادت دو ملک با او همراه می‌‌شوند و دست بر صورت او می‌کشند. همچنین به شهید حق شفاعت داده شده است و به او گفته می‌شود هر کسی را که بخواهی می‌توانی شفاعت کنی.

 

وی با بیان اینکه این جلسه اندکی از آنچه است که این شهیدان خدمت کرده‌اند، خطاب به خانواده‌های شهدای مدافع حرم گفت: شما سرمایه‌گذاری بزرگی برای روز مبادایتان کرده‌اید و این را بدانید که شهید شما در روز قیامت بدون شما پا در بهشت نخواهد گذاشت، قبل از انقلاب ارزش شهادت برای کسی مشخص و آشکار نبود و امام(ره) این ارزش را زنده کرد که این کار، کاری کارستان بود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی ادامه داد: تقارن این ایام با رحلت امام اتفاق جالبی است، خاطرنشان کرد: امام شخصیت والایی است که با قیام خود ارزش‌های فراموش‌شده اسلام را احیا کرد، ارزش‌هایی که در طول تاریخ فراموش شده بود که یکی از آنها مکتب شهادت است.

 

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به پشتوانه مردمی انقلاب اسلامی تاکید داشت: مردم امامشان را خوب می‌شناختند و خوب همراهی کردند، ملت ایران به امامشان جواب آری گفتند و تا پای جان ایستادند و شاهد بودیم که در زمان استقبال و بدرقه ایشان،‌ اتفاقی رخ داد که در تاریخ دیده نشده است.

 

وی افزود: امام(ره)‌ بر گردن ما حق حیات دارد و توانست یک سلسله فاسد و دشمن دین را براندازد، در همین زمینه دو کار ارزشمند امام خمینی(ره) برای پیروزی انقلاب اسلامی این بود که اولاً امام این رژیم ظالم را از بن کند و دومین کارش این بود که اسلام، قرآن و ارزش‌های بزرگ الهی را حاکم کرد.

 

آیت‌الله محمدی گلپایگانی در پایان گفت: بعد از رحلت امام(ره) جانشینی از سوی مردم انتخاب شد که حلقومش، حلقوم امام و فریادش، فریاد امام است چراکه با ستمگر سازش ندارد و نخواهد داشت، ان‌شاءالله این انقلاب شما به پاس خون شهیدان به انقلاب جهانی امام زمان(عج) متصل شود./202/816/ب1

ارسال نظرات