۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۴۲۹۸۷۱
رییس دارالقرآن کریم سازمان تبلیغات اسلامی:

۱۱ هزار مؤسسه و خانه قرآنی در کشور فعالیت دارند

رییس دارالقرآن کریم سازمان تبلیغات اسلامی کشور از ثبت و فعالیت 11 هزار مؤسسه و خانه قرآنی در کشور خبر داد.
قره شیخ لو

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، مهدی قره شیخ لو، رییس دارالقرآن کریم سازمان تبلیغات اسلامی کشور، ظهر امروز در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه که در سالن تبلیغات اسلامی لرستان برگزار شد، گفت: ۱۱ هزار مؤسسه و خانه قرآنی در کشور ثبت شده است.

 

قره شیخ لو بیان داشت: از تعداد فوق 5 هزار مؤسسه و شش هزار خانه قرآنی در کشور ثبت و شناسنامه دار شده است.

 

وی با اشاره به برگزاری 50 دوره آموزشی در سازمان دارالقرآن کریم، افزود: سالانه ۵۰۰ هزار نفر در سطح کشور، در دوره های آموزشی، عمومی و تخصصی شرکت می کنند.

 

قره شیخ لو توسعه آموزش های عمومی و تخصصی قرآنی، سازماندهی مشارکت های مردمی در حوزه فعالیت های قرآنی و نظارت بر چاپ و نشر قرآن در کشور را از جمله وظایف سازمان دارالقران کشور بیان کرد.

 

وی در ادامه با اشاره به این که مؤسسات قرآنی در کشور در اوایل دهه ۸۰ راه اندازی شده اند، اظهار داشت: تاکنون ۱۵۰ هزار مربی قرآنی در طی این سال ها آموزش داده شده است.

 

رییس دارالقرآن کریم سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان این که این سازمان بزرگترین شبکه نیروی انسانی قرآنی را در کشور دارد، عنوان داشت: تاکنون ۳۰۰ پست نیرو جذب شده که به عنوان کارشناس امور قرآنی در دفاتر اداره کل تبلیغات مرکز استان ها و دفاتر شهرستانی فعالیت می کنند.

 

وی با بیان این که تاکنون ترجمه قرآن به ۱۶ زبان مختلف انجام شده است، یادآور شد: مسؤولیت این موضوع بر عهده مرکز ترجمه قرآن در قم است.

 

افزایش سهم قرآن در فضای مجازی

رییس دارالقرآن کریم سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به این که فعالیت های قرآنی در فضای مجازی بسیار کم است، خاطرنشان کرد: افزایش این فعالیت ها مورد توجه ویژه قرار دارد.

 

وی با بیان این که سالانه تیراژ چاپ کتاب ها و منابع آموزشی قرآنی کشور حدود ۲۵۰ هزار تا ۳۰۰ هزار جلد است، افزود: این اقدامات در قالب کتاب، بسته های آموزشی و نرم افزار هستند.

 

قره شیخ لو با اشاره به این که نظارت بر چاپ و نشر قرآن برعهده سازمان تبلیغات است، اظهار داشت: پس از انقلاب تاکنون 7 هزار و ۵۰۰ مجوز چاپ قرآن برای تیراژ ۱۶۰ میلیون جلد قرآن صادر شده است./9459/202/ب2

ارسال نظرات