۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۴۲۹۹۲۳

مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال امام در استراليا برگزار شد

به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره)، مراسمی به همت رايزني فرهنگي ايران در شهر سیدنی استراليا برگزار شد.
امام خمینی

به گزارش خبرگزاری رسا، اقشار مختلف مردم از ملیت‌های مقیم استرالیا از جمله لبنان، عراق، کنیا، هند، بنگلادش، پاکستان، افغانستان، استرالیا و ایران با شرکت در این مراسم نسبت به بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران ادای احترام کردند.

 

در ابتداي اين مراسم شیخ نامی فرحت، از مسؤولان کمیته برگزاري «کنفرانس امام خمینی (ره)» در استراليا در سخناني به بيان سابقه فعالیت این کمیته تحت نام امام خمینی (ره) پرداخت و نامگذاری این کمیته را جاودانه کردن نام امام راحل (ره) در استرالیا دانست.

 

علی خلفان، اهل کنیا، سخنران بعدی مراسم بود که مطالب خود را با عنوان «احیای هویت اصیل اسلامی از سوی امام خمینی (ره)» ارايه داد. وی در سخنانش با اشاره به اصل نفی سبیل، عنوان كرد: امام خمینی (ره) ثابت کرد كه تمسک به اسلام واقعی، بهترین حربه برای نفی سلطه کفار است و در عمل با ثبت جمهوری اسلامی در ایران و تشکیل حکومت اسلامی، به آن جامه عمل پوشاند.

 

حسین جواهری، ایرانی مقیم سیدنی، دیگر سخنران این مراسم هم مطالب خود را با عنوان «امام خمینی (ره) و سیاست خارجی» به ابعاد مختلف دیدگاه ایشان در تعامل با جهان اشاره كرد و آن را منبعث از شیوه عمل حکومت پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) دانست.

 

وي گفت: امام خمینی (ره) سعی داشت به جهانیان ثابت كند که اولاً اسلام دین حکوت است و دوم در تعامل بین‌المللی و نُرم‌های موجود در روابط، بهترین شرایط را داراست.

 

شیخ زاید السلامی، سخنران بعدی مراسم نيز با اشاره به دیدگاه امام خمینی (ره) در خصوص رابطه سیاست با مذهب، آن را از نقاط بسیار با قوت امام دانست و با اشاره به جمله معروف «دیانت ما عین سیاست ما و سیاست ما عین دیانت ماست»، گفت: این امر تعریف جدیدی از حاکمیت دین را در جهان امروز ارايه داد تا جایی که به عنوان یک دکترین جدید، بیش از 30 سال است که مورد مطالعه تمام مراکز آکادمیک در جهان قرار مي‌گيرد.

 

حسین دیرانی، از فعالان لبنانی مقیم سیدنی هم مطالبی پیرامون شخصیت امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب و سید حسن نصرالله، بیان و نجات مسلمین را در این برهه حساس، تمسک و پیروی از آنان دانست.

 

عبدالحسین وهاجی، سفیر ایران در استراليا هم با بيان سخنانی، با یادآوری اتفاقات مهمی که در یکصد سال اخیر اتفاق افتاده است؛ از جمله جنگ‌هاي جهانی اول و دوم و کودتا و جنگ‌های مختلف، پيروزي انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) را شگفت‌آورترین و تأثیرگذارترین واقعه در این دوران دانست که تأثیر زیادی در ورای مرزها و نظام بین‌المللی به جای گذاشته است.

 

وي احیای افکار و اندیشه‌های اسلامی برای ایجاد حکومت اسلامی را یکی از دستاوردهای مهم امام (ره) دانست که خواب خوش شرق و غرب را به هم ریخت.

 

وهاجي نقش امام (ره) در ایجاد وحدت بین مسلمین را بی‌بدیل دانست و اظهار امیدواری کرد که جهان اسلام با تلاش و روحیه اعتمادسازی، دنبال همگرایی بیشتر باشد تا بتوان به مشکلات کنونی که دامنگیر مسلمانان است غلبه یافت./982/ب102/د

ارسال نظرات