۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۴۲۹۹۳۴
مدير حج و زيارت آذربايجان شرقي:

همایش سراسری مدیران دفاتر حج و زيارت در تبریز برگزار می شود

همایش سالانه مديران كل ستادي و دفاتر حج و زيارت سراسر كشور با حضور معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و ریيس سازمان حج و زيارت در تبریز برگزار خواهد شد.
روحی ملکی، مدیر دفتر حج و زیارت در آذربایجان شرقی

امير روحي ملكي، مدير حج و زيارت آذربايجان شرقي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، از سفر معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و ریيس سازمان حج و زیارت کشور به تبریز خبر داد و اظهار داشت: اوحدی برای شرکت در همايش مديران كل ستادي و دفاتر حج و زيارت سراسر كشور به تبریز می آید.


وی به اشاره به اینکه همايش يك روزه مديران كل ستادي و دفاتر حج و زيارت كشور فردا 12 خرداد در تبريز برگزار می شود، افزود: اين همايش كه به صورت سالانه و با حضور ۵۰ نفر از رؤسا، مديران و معاونان سازمان و دفاتر حج و زيارت كشور برگزار مي شود در خصوص مسائل حج، عتبات عاليات و امور جاري حج و زيارت تبادل نظر و تصميم گيري مي شود.


روحی ملكي دیدار رئيس سازمان حج و زیارت کشور با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، دیدار با کارگزاران حج و زیارت استان و نشست مطبوعاتی را از دیگر برنامه های سفر دو روزه اوحدی به تبریز اعلام کرد و گفت: دیدار با کارکنان دفتر حج و زیارت و نمایندگی بعثه مقا معظم رهبری در تبریز از دیگر برنامه های سفر معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که امسال تاکنون 10 هزار و 978 زائر در قالب 293 کاروان از استان آذربایجان شرقی به عتبات عالیات عراق و کربلای معلی مشرف شدند، گفت: سال گذشته نیز 62 هزار و 556 زایر در قالب 768 کاروان به عتبات عالیات اعزام که از این تعداد 33 هزار و 500 در ایام اربعین مشرف شدند.


مدیر دفتر حج و زیارت آذربایجان شرقی همچنین از ثبت نام پانزدهمین دوره عتبات دانشگاهیان از 10 خرداد خبر داد و گفت: متقاضیان تا 25 خرداد می‌توانند با مراجعه به سایت labbayk.ir ثبت نام کنند با این توضیح که 29 خرداد قرعه‌کشی از دانشگاهیان متقاضی سفر انجام می‌شود. 


روحی ملکی با اشاره به این‌که در این دوره برای حضور 330 کاروان از دانشگاهیان سراسر کشور تدارک دیده‌ شده است، خاطرنشان کرد:  اعزام‌ها از اول مرداد آغاز شده و تا 8 آبان ادامه دارد. در این دوره نیز تسهیلات بانک ملت برای دانشگاهیان فراهم است. زائرانی که به‌صورت هوایی اعزام می‌شوند، می‌توانند از یک و نیم میلیون تومان و زائران کاروان‌های زمینی یک میلیون تومان تسهیلات استفاده کنند.


وی مهمترین ویژگی عتبات دانشگاهیان را برنامه‌های فرهنگی دانست و با اشاره به این‌‍که تمامی کاروان‌ها همراه روحانی اعزام می‌شوند، تصریح کرد: طبق توافق با سازمان نظام وظیفه، دانشجویان پسر می‌توانند بدون سپردن وثیقه نقدی،‌ مجوز خروجشان را از طریق تعهدات ستاد عمره و عتبات دریافت کنند./935/303/ب2

ارسال نظرات