۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۳
کد خبر: ۴۲۹۹۳۵

بیش از ۴۵ میلیون نفر از مردم دنیا در بردگی مدرن به سر می‎برند

سومین گزارش شاخص جهانی برده داری  نشان می دهد که 45 میلیون و هشتصد هزار نفر از مردم دنیا هم اکنون گرفتار یکی از اشکال مختلف برده داری نوین هستند.
یکی از کودکان قربانی برده داری نوین

به گزارش خبرگزاری رسا، سومین گزارش شاخص جهانی برده داری نشان می دهد که 45 میلیون و هشتصد هزار نفر از شهروندان 167 کشور دنیا هم اکنون گرفتار یکی از اشکال مختلف برده داری نوین بوده و به عنوان نیروی کار ارزان قیمت برای کشورهای غربی کار می کنند.

 

گرفتار شدن در دام قاچاقچیان انسان و تاجران برده های جنسی، کار اجباری و انجام تعهدات خارج از شان انسانی به دلیل داشتن بدهی از اشکال رایج برده داری نوین محسوب می شوند.

 

این گزارش به وسیله یک گروه مدافع حقوق بشر در استرالیا به نام "آزاد قدم بردار" منتشر می شود.

 

آمار جدید نسبت به آمار قبلی که نشان می داد 35.8 میلیون نفر از مردم دنیا در سال 2014 میلادی گرفتار انواع برده داری نوین بودند از افزایش برخوردار بوده است.

 

بالاترین میزان برده داری نوین در این گزارش در کره شمالی گزارش شده است، جایی که از هر 20 نفر یک نفر یا به عبارت دیگر 4.4 درصد از جمعیت 25 میلیون نفری این کشور گرفتار این معضل است.

 

طبق این گزارش، هند نیز از نظر تعداد خالص افرادی که گرفتار برده داری نوین هستند در مقام نخست قرار داشته و حدود 18 میلیون نفر (معادل 1.4 درصد از جمعیت کل هندوستان) برده داری نوین را تجربه می کنند.

 

پس از هند نیز کشورهای چین، پاکستان، بنگلادش و ازبکستان در رتبه های بعدی بیشترین برده نوین قرار دارند.

 

سومین گزارش شاخص جهانی برده داری به این نکته مهم نیز اشاره می کند که این کشورها نیروی کار ارزان قیمت برای کشورهای اروپای غربی، ژاپن، آمریکای شمالی و استرالیا فراهم می کنند.   

 

گفتنی است، سازمان بین المللی کار تخمین می زند که 21 میلیون نفر از مردم دنیا قربانی کار اجباری هستند اما آمارهای این سازمان سایر اشکال برده داری نوین را شامل نمی شود./990/ب903/د

ارسال نظرات