۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۴۲۹۹۳۷
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان:

کاهش آسیب های اجتماعی در اولویت کار تبلیغی روحانیان در ماه رمضان باشد

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: کاهش آسیب های اجتماعی در اولویت کار تبلیغی روحانیان در ماه رمضان باشد.
حجت الاسلام انصاری راد 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان در همایش طلایه داران تبلیغ که امروز سه شنبه با حضور روحانیان و جمعی از مسؤولان فرهنگی استان در سالن غدیر آموزش و پرورش بندرعباس برگزار شد انسجام بخشی به مبلغان را از دیگر اهداف برگزاری همایش طلایه داران تبلیغ در بندرعباس نام برد و گفت: هماهنگی و انسجام بیش از پیش بین مبلغان در ماه مبارک رمضان امری ضروری است که باید با جدیت بیشتری دنبال شود.

 

وی در ادامه،فضاسازی ویژه ماه مبارک رمضان را دیگر هدف برگزاری همایش مزبور خواند و افزود: در دهه سوم ماه شعبان المعظم باید شرایط لازم را برای آماده سازی استان در خصوص ورود به ماه رمضان و پرداختن به امر مهم تبلیغ فراهم کرد.

 

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان همچنین، تبیین و توجیه وظایف و ماموریت های مبلغان را از اهداف برگزاری این همایش نام برد و گفت: مبلغان و روحانیان اعزامی باید توصیه‌های مهمی که از سوی سخنرانان در این همایش ایراد می شود را به خوبی در منابر و خطابه های خود برای مردم بازگو کنند.

 

حجت الاسلام انصاری راد با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه گفت: طلایه داران تبلیغ در کاهش آسیب های اجتماعی و تحقق سبک زندگی اسلامی نقش اثرگذاری دارند.


وی در ادامه، با اشاره به عوامل موثر در فروپاشی بنیان خانواده افزود: بحث علل و عوامل فروپاشی خانواده ها و پدیده طلاق مشکل بزرگی است که در اکنون در کشور ما در حال رشد بوده که نیازمند تبیین و بررسی است.


معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان ادامه داد: مبلغان دینی و روحانیان نقش خود را در جهت کاهش آسیب های اجتماعی به کارگیرند.


حجت الاسلام انصاری راد همچنین استعمال مشروبات الکلی، مواد مخدر، قاچاق و عدم رعایت حجاب و پوشش اسلامی را از دیگر آسیب های بزرگ اجتماعی برشمرد که انتظار می رود روحانیان از لحاظ شرعی و عرفی در طول ماه رمضان به این معضلات بپردازند.


وی در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: مبلغان اعزامی باید بر اساسی دستورالعملی تبلیغی ابلاغ شده از سوی کارگروه تبلیغ کشور به استان علاوه بر بحث نماز و فریضه امر به معروف ونهی ازمنکر، در جهت آگاهی بخشی به مردم در زمینه آثار و عواقب شوم آسیب های اجتماعی و فرهنگی مردم تلاش کنند.ب3/851/203

ارسال نظرات