۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۴۲۹۹۴۴
مدیر حوزه علمیه مازندران:

مشاوره مسیر طلاب برای رسیدن به هدف نهایی را فراهم می کند

مدیر حوزه علمیه مازندران مسأله مشاوره در میان طلاب حوزه های علمیه را یک امر عقلی و وجدانی دانست و گفت: باید تلاش شود تا فرهنگ مشاوره در میان طلاب نهادینه شود، چون تا این فرهنگ به خوبی در جمع طلبگی نهادینه نشود نتیجه مناسبی حاصل نخواهد شد.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در نشست مشاوران حوزه علمیه استان با اشاره به استقبال مدارس علمیه استان از آغاز طرح مشاوره، گفت: این طرح علاوه بر رضایت عمومی از اثرگذاری مطلوبی در میان طلاب برخوردار بوده است.

 

وی با بیان این که برای رسیدن به مقصد نهایی راه سختی در پیش داریم، افزود: اگر انگیزه و هدف مقدس داشته باشیم نتیجه کار قابل قبول خواهد بود.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، طلاب حوزه را سربازان امام زمان(ع) دانست و خاطرنشان کرد: خدمت به سرباز امام زمان(عج) توفیقی است که شامل هر فردی نمی شود.

 

حجت الاسلام طاهری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید براین که اصل و اهمیت مشاوره در حوزه را نمی توان انکار کرد، بیان داشت: امروز بسیاری از طلاب مدارس علمیه ما نیازمند مشاوره در مسائل مختلف علمی، اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی هستند.

 

وی مسأله مشاوره در میان طلاب حوزه های علمیه را یک امر عقلی و وجدانی دانست و تصریح کرد: باید تلاش شود تا فرهنگ مشاوره در میان طلاب نهادینه شود، چون تا این فرهنگ به خوبی در جمع طلبگی نهادینه نشود، نتیجه مناسبی حاصل نخواهد شد.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که طلاب در هر مقطعی از زندگی فردی و تحصیلی خود نیازمند مشاوره صحیح هستند، بیان داشت: خوشبختانه با نیاز سنجی مناسبی که در مجموعه حوزه علمیه صورت گرفته ما امروز شاهد راه اندازی مرکز مشاوره در حوزه علمیه استان هستیم.

 

وی با بیان این که مشاوره به معنای حامی، مددکار و همراه یک طلبه در مراحل مختلف تحصیلی است، تصریح کرد: به حتم حضور و همراهی مشاور با یک طلبه می تواند فرد را در رسیدن به مقصد نهایی به نحو شایسته همراهی کند.

 

حجت الاسلام طاهری با بیان این که متأسفانه فرهنگ مشاوره آن طور که شایسته است در جامعه مورد توجه قرار نمی‌گیرد، افزود: اگر فرهنگ مراجعه به مراکز مشاوره تخصصیی در جامعه جا بیفتد به طور قطع تاثیرات مثبت فراوانی به همراه دارد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که با بیان این که بسیاری از آسیب های احتمالی در مراکز مشاوره شناسی و رفع می شوند، افزود: باید زمینه ای برای تقویت این مراکز مهم فراهم شود تا شاهد به حداقل رسیدن آسیب های اجتماعی و اخلاقی باشیم. 

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که برخی آسیب ها طلاب و مدارس علمیه را تهدید می کنند، خاطرنشان کرد: تقویت بحث مشاوره در مدارس بهترین راهکار برای مقابله با آسیب های پیش رو است.

 

حجت الاسلام طاهری با بیان این که مشاوره چراغ های متعددی را برای طلبه روشن می کند، خاطرنشان کرد: طلاب با مشاوره می توانند مسیر صحیح را برای رشد علمی و اخلاقی خود انتخاب کنند. 

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اسلام توجه خاصی به مسأله مشاوره دارد، گفت: ارائه مشاوره به طلبه در مسائل مختلف می تواند مسیر صحیح را برای موفقیت او نشان دهد.

 

حجت الاسلام امیری، مدیر کل مشاوره معاونت تهذیب حوزه های علمیه کشور، رازداری را مهم ترین مسأله در اصول مشاوره برشمرد و گفت: اگر این اصل مهم از سوی یک مشاور رعایت نشود به حتم نمی تواند در جلب اعتماد یک طلبه موفق باشد.

 

وی با بیان این که دوران طلبگی تنها تحصیل نیست بلکه یک طلبه در این تهدید هایی نیز وجود دارد، افزود: یک مشاور در حوزه علمیه باید با اشراف کامل نسبت به مسائل در جهت شناسایی این تهدید ها تلاش کند.

 

حجت الاسلام امیری آسیب شنایی و تلاش در جهت پیشگیری را از جمله مهم ترین وظایف مشاوران دانست و خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی های صورت گرفته بیشترین مراجعه صورت گرفته به مراکز مشاوره در حوزه های علمیه بحث مدیریت تحصیلی بوده است./950/202/ب2

ارسال نظرات