۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۴۲۹۹۵۵
حجت الاسلام ناصری:

حوزه های علمیه در رشد دادن به نفوس مستعد کوتاهی می کنند

مدیر مدرسه علمیه صاحب الزمان (عج) اصفهان با استناد به برخی از آیات قرآن گفت: تذکرهای مکرر قرآن برای توجه دادن فکر انسان به سمت بهترین الگوهای شخصیتی، برای القای بهترین استانداردهای شخصیتی به ذهن انسان است.
حجت الاسلام شیخ جعفر ناصری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام جعفر ناصری ظهر امروز در دومین همایش سالانه ای که با عنوان تبیین اندیشه های عرفانی اخلاقی امام خمینی (ره) در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد، گفت: سرمایه اصلی شخصیت های بزرگ تاریخی بندگی خداوند است، سرمایه ای که همه ابعاد شخصیتی انسان تحت اشرافیت آن، معنا و مفهوم پیدا می کنند.

 

وی در ابتدا با اشاره به آیاتی از قرآن افزود: تذکرهای مکرر قرآن برای توجه دادن فکر انسان به سمت بهترین الگوهای شخصیتی، برای القای بهترین استانداردهای شخصیتی به ذهن انسان است، با توجه کوتاهی به آیات قرآن در می یابیم که سرمایه اصلی این شخصیت های بزرگ تاریخی بندگی خداوند معرفی شده است، سرمایه ای که همه ابعاد شخصیتی انسان تحت اشرافیت آن، معنا و مفهوم پیدا می کنند.

 

حجت الاسلام ناصری با استناد به آیه هفتاد و هشتم سوره حج که می فرماید«...وَمَا جَعَلَ عَلَيْكُمْ فِي الدِّينِ مِنْ حَرَجٍ مِّلَّةَ أَبِيكُمْ إِبْرَاهِيمَ هُوَ سَمَّاكُمُ الْمُسْلِمينَ...» ادامه داد: اگر که حضرت ابراهیم (ع) برای همه مسلمانان عالم حکم پدر را دارند به خاطر این است که ایشان تحت هر شرایطی با اعتماد به خداوند و بندگی او از امتحانات دشوار الهی سربلند بیرون آمدند.

 

مدیر مدرسه علمیه صاحب الزمان (عج) اصفهان تصریح کرد: بارزترین و مهم ترین صفت امام خمینی (ره)، چیزی است که ما در این دهه های اخیر از آن فاصله گرفته ایم و آن اخلاص در بندگی خداوند است، اخلاصی که به سبب آن افراد به سمت خداوند سوق داده می شوند و با کسب معنویت، به رشد، باور و تعالی می رسند.

 

وی با اشاره به ناکام ماندن فعالیت های بزرگان شیعه در تشکیل حکومتی شیعی ابراز کرد: از زمان قیام مختار تا زمان امام خمینی (ره) همه حرکات انقلابی ناکام مانده بود و تنها کسی که توانست با تکیه بر علم، عقل و معنویت، فضای جامعه را برای وقوع یک انقلاب اسلامی آماده کند، امام خمینی (ره) بوده اند.

 

حجت الاسلام ناصری ادامه داد: امام خمینی (ره) با تشکیل فضایی آماده که در آن نفوس مستعد در راستای رضایت خداوند قابل رشد باشند، وظیفه خود را به خوبی انجام داده اند و در حال حاضر وظیفه ما طلبه ها است که با الگو گیری از ایشان بار هدایت معنوی مردم را به دوش بکشیم.

 

استاد و پژوهشگر حوزه علمیه با انتقاد از حوزویان گفت: عدم اهتمام به داشتن تزکیه در بین طلاب مسئله ای است که در حال حاضر یکی از عوامل دور شدن مردم از فضای معنویات است، مردم عاشق صداقت هستند و عالمی می خواهند که خودش اهل فضل باشد.

 

وی تبیین کرد: متوسل بودن، مدیریت زمان و گذشت از خویشتن سه ویژگی امام خمینی (ره) بود که مهم ترین نقش را در هدایت عموم جامعه ایفا می کرد.

 

حجت الاسلام  ناصری در پایان ابراز کرد: ما حوزویان باید با استمداد از خداوند و توسل به اهل بیت (ع) از این همه ظرفیتی که نصیب  کشورمان شده بهره کافی ببریم و در باروری و شکوفایی نفوس مستعد همه تلاش خود را بکار گیریم./867/202/ب3

ارسال نظرات