۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۴۳۰۴۵۴
امام جمعه موقت مشهد:

جهاد کبیر پشتوانه نظام و دشمن از آن محروم است

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه در حرم رضوی با بیان این که دشمن از جهاد کبیر محروم است، گفت: جهاد کبیر همان مقاومت در برابر فشارهای دشمن است که ویژه اسلام و پشتوانه نظام ما است.
حجت الاسلام باقر فرزانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین باقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد شب گذشته در مراسم گرامیداشت بیست و هفتمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) اظهار کرد: جهاد کبیر همان مقاومت در برابر فشارهای دشمن و تسلیم نشدن است، مقاومت اسلامی اسلحه ای است که ما در برابر دشمن داریم.

 

وی تصریح کرد: جهاد کبیر ویژه اسلام است که دشمن آن را ندارد با این که بمب، سلاح هسته ای، قدرت نظامی، سیاسی و تبلیغاتی همچنین مزدوران خائنی چون آل سعود دارد اما از جهادکیبر یعنی مقاومت محروم است.

 

زیرساخت های جهاد کبیر

رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی بیان کرد: این سلاح که پشتوانه نظام است، دارای زیرساخت هایی از جمله ایمان به قدرت خدا، به وعده های الهی، ایمان به آخرت، داشتن انسانیت و شکست باطل است.

 

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه افزود: اعتقاد به زندگانی جاودانه پس از مرگ یعنی دنیا را محل تکامل دانستن نه محل تن پروری، لذت و حیوانی زیستن و ایمان به آخرت این نظام را در برابر دشمن مقاوم نگه می دارد.

 

وی با اشاره به این که تسلیم ظلم شدن باعث از دست دادن انسانیت می شود، گفت: انسان با ارزش تر از آن است که ستم پذیر باشد و زیر سلطه ظلم زندگی کند این درسی است که عاشورا به ما آموخت؛ ننگ است که انسان تسلیم ظلم شود.

 

امام جمعه موقت مشهد با بیان این که ظلم پذیر نبودن به ما ایمان و مقاومت می دهد، عنوان کرد: انسانیت به سه چیز عقل، اراده و مسؤولیت است هرچه این عوامل در فردی پررنگ تر باشد انسانیتش بیشتر است.

 

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه خاطرنشان کرد: باطل شکستنی و نابودشدنی است، باطل تا همیشه نمی تواند در عالم باشد، ما به شکست باطل معتقدیم از این رو مقاومت می کنیم، مقاوتی که دشمن از آن محروم است.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش ابراز کرد: مقایسه داشته های امروزی ما و قدرت آمریکا نسبت به 37 سال قبل نشان می دهد که امروز داشته های جمهوری اسلامی 37 برابر شده اما آمریکا قدرتی ندارد، این خصوصیت حق و باطل است.

 

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه مطرح کرد: این اسلامی است که امام به ما معرفی کرد و راهی است که امام پیش رویِ ما گذاشت، امامی که وقتی از رادیو اعلام شد روح ملکوتی ایشان به ملکوت اعلی پیوست، ایران دریای اشک شد.//202/ب/1308

ارسال نظرات