۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۴۳۰۴۵۵
استاد حوزه علمیه بابل:

امام راحل به وعده های قدرت های استکباری بی اعتماد بود

استاد حوزه علمیه گفت: امام راحل همواره بر اعتماد به وعده های الهی و نصرت خداوند متعال تاکید می کرد و نسبت به وعده های دروغین قدرت های استکباری بی اعتماد بود.
امام راحل به وعده های قدرت های استکباری بی اعتماد بود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام عباس بابائیان استاد حوزه علمیه بابل صبح امروز در مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال امام راحل در شهر مرزیکلا با گرامیداشت بیست و هفتمین سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره)، گفت: امام راحل احیا کننده اسلام حقیقی در جهان معاصر بود که توانست حضور دین در صحنه سیاست را تبلور ببخشد.

 

وی بر لزوم بازخوانی اندیشه های امام راحل برای جامعه تاکید کرد و افزود: صحیفه گرانقدر امام راحل و وصیت نامه سیاسی الهی ایشان باید به عنوان مرجعی مهم برای مسؤولین و مردم مورد توجه قرار بگیرد.

 

مسؤول شورای فرهنگ عمومی بابلکنار ضمن تاکید بر این مطلب که دشمن در صدد کمرنگ نشان دادن روح مبارزاتی امام راحل برای جامعه امروز است، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) همواره بر مبارزه و مقابله با استکبار و نفی سلطه تاکید می فرمود و سازش با جهان کفر برای ایشان معنا نداشت.

 

وی ادامه داد: اسلام التقاطی، اسلام رفاه طلبی و سرمایه داری از نگاه امام به عنوان اسلام آمریکایی شناخته می شد و ایشان اسلام ناب محمدی را دوباره به جهان کنونی معرفی کرد.

 

حجت الاسلام بابائیان اعتماد به وعده های الهی را دیگر شاخصه امام خمینی(ره) دانست و تصریح کرد: امام راحل همواره بر اعتماد به وعده های الهی و نصرت خداوند متعال تاکید می کرد و نسبت به وعده های دروغین قدرتهای استکباری بی اعتماد بود.

 

وی افزود: امام خمینی دارای پیوند عمیقی با مردم بود و آنها را سرمایه گرانقدری برای اسلام و انقلاب می دانست.

 

امام جمعه بابلکنار ساده زیستی و نفی اشرافیت را در سیره امام خمینی مورد توجه قرار داد و گفت: حمایت امام راحل از مستضعفان و نفی اشرافی گری مسؤولان در دیدگاه امام راحل آنقدر جلوه گری می کرد که بارها فرمود که یک تار موی کوخ نشینان را با همه ثروت کاخ نشینان عوض نمی کند.

 

وی با اشاره به نگاه امام راحل نسبت به وحدت در جهان اسلام و در کشور، اظهار داشت: امام راحل یکی از مهمترین عوامل عقب ماندگی و ضعف در جهان اسلام را عدم وحدت و سلطه حکام وابسته می دانست و بر لزوم رفع سلطه اجانب بر امور مسلمانان تاکید داشت.

 

حجت الاسلام بابائیان با بیان لزوم هوشیاری نسیت به تحریف شخصیت امام راحل، خاطرنشان کرد: برخی افراد خط تحریف اندیشه و گفتمان امام راحل را دنبال می کنند تا چهره دیگری از امام راحل در میان مردم به تصویر بکشند.

 

وی ادامه داد: سخنان امام راحل و دیدگاههای ایشان بنا بر تاکید ایشان در وصیت نامه سیاسی الهی شان زمانی مورد قبول است که سند قوی و یا شاهدی داشته باشد.

 

استاد حوزه علمیه در ادامه با اشاره به مناسبت 15خرداد و گرامیداشت این روز تصریح کرد: امام راحل برای همیشه روز15 خرداد را در تاریخ ایران عزای عمومی اعلام فرمودند و این موضوع اهمیت این روز را نشان می دهد.

 

وی با اشاره به شهادت تعداد زیادی از مردم در قیام 15 خرداد، گفت: در این روز 15هزار نفر در سراسر ایران برای زنده نگه داشتن ارزشهای اسلام و قر آن و ولایت و ارزشهای دینی وارد عرصه دفاع از ارزشها آمدند و امروز نیز در ادامه مسیر 15 خرداد در مقابل نااهلان انقلاب خواهند ایستاد./1313/202/ب

ارسال نظرات