۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۴۳۰۵۰۵
حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام:

پایبندی به استقلال و دشمن ‌شناسی یکی از اندیشه‌های مهم امام راحل بود

نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از اندیشه‌های مهم امام راحل پایبندی به استقلال و حساسیت به دشمن و دشمن‌شناسی بود و خوب می‌دانست با دشمن داخلی و خارجی چطور برخورد کند.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلای بزرگ این شهر برگزار شد، با اشاره به آغاز کار مجلس دهم شورای اسلامی اظهار داشت: نمایندگان مجلس دهم شورای اسلامی به زودی مهمترین راهنمایی‌ها را از رهبر معظم انقلاب خواهند شنید و باید بکوشند این رهنمون‌ها که راه رستگاری کشور است، با جدیت دنبال شوند.

 

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: باید رهنمون‌های رهبر فرزانه انقلاب با جدیت پیگیری شود و سرلوحه کار همگان قرار گیرد و تنها به بازگو کردن آن ها در رسانه های اکتفا نکنیم و دل نبتدیم.

 

وی تصریح کرد: تاکنون 9 دوره از مجلس شورای اسلامی را پشت سر گذاشته‌ایم و این دوره نیز به سرعت به پایان می‌رسد و نمایندگان باید تلاش کنند در جناح‌های سیاسی ذوب نشوند، چراکه بسیار خطرناک است، همچنین در نگاه ولایی، هیچ جای مسامحه و سهل‌انگاری وجود ندارد و تنها راه رستگاری، ولایتمداری است.

 

نمایندگان برای اقتصاد مقاومتی تسهیل‌گر باشند

حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام بیان داشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید به جد در فکر گره‌گشایی از امور باشند و قوانین باید تسهیل‌سازی شود تا کارها به خوبی پیش برود، چراکه قانون باید عامل حرکت باشد به گونه‌ای که ریل‌گذاری‌ها باید طوری باشد که حرکت در آن آسان شود.

 

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: نمایندگان باید بکوشند برای اقتصاد مقاومتی، تسهیل‌گر باشند و در برابر استکبار نباید کوتاه آمد و لازم است نمایندگان از خود صلابت نشان دهند، چراکه مجلس دارای ملت است و این ملت تا امروز در برابر استکبار کوتاه نیامده و در شأن این ملت نیست که در برابر استکبار مسامحه صورت گیرد.

 

نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: نمایندگان باید بکوشند زبان گویای مردم باشند و مطالبات به حق مردم را درست و از راه قانونی از مسؤولان و دولت مطالبه کرده و راه را باز کنند، چراکه نمایندگان دوران قبل اگر گره‌ای گشودند، ماندگار شد؛ بنابراین نمایندگان این دوره هم باید اقدامات ماندگار انجام دهند.

 

این مقام مسؤول با اشاره به سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و 15 خرداد و بیان برخی از ویژگی‌های ایشان خاطرنشان کرد: امام راحل را باید مدام و مستمر از نوع شناخت و هرگز نباید به آن مقدار شناختی که از ایشان داریم اکتفا کنیم، چراکه امام(ره) یک ظرفیت عظیم و زیباترین الگو برای ما در راه رسیدن به تعالی هستند.

 

یکی از اندیشه‌های مهم امام راحل پایبندی به استقلال و دشمن‌شناسی بود

حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام با بیان فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب اضافه کرد: رهبری بسیار دقیق و روشن ویژگی‌های مختلف امام(ره) را بیان کردند و باید از زبان شخصی مانند ایشان درباره وصال زیبای امام(ره) شنید، چراکه امروز مقیدتر از رهبر معظم انقلاب نداریم و ایشان راه حضرت امام(ره) را درست ترسیم کرده‌اند.

 

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب، امام خمینی(ره) را مردی مؤمن، متعبد و انقلابی معرفی کردند، چراکه امام راحل، هم یک مؤمن تمام‌عیار، هم یک متعبد تمام‌عیار و هم یک انقلابی تمام‌عیار بودند.

 

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: کوتاه نیامدن، از ویژگی‌های مهم حضرت امام(ره) بود و این چیزی است که دشمن از آن هراس دارد و امام راحل همیشه به آرمان‌های متعالی خود فکر می‌کردند و می‌پرداختند و هیچ وقت خسته نمی‌شدند و رهبری نیز این ویژگی مهم را دارا هستند که بسیار مهم و اساسی است.

 

وی با بیان اینکه اگر اقتصاد مقاومتی،‌ استکبارستیزی و دفاع از محرومان و مستضعفان آرمان است باید اینقدر بیان شود که کسی نتواند راه را کج برود و این آرمان‌ها را مخدوش کند، گفت: دشمن تلاش می‌کند چهره امام راحل را مخدوش کند و ایشان را فردی سازش‌پذیر در برابر استکبار معرفی کند تا به این وسیله مردم را سست کند.

 

نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: اینها از توطئه‌ها و دشمنی‌های دشمن است، آنها قصد دارند با مذاکره هر آنچه که می‌خواهند را محقق کنند که اینها استکبار است و امام راحل این دشمنان را می‌شناخت و کوتاه نمی‌آمد که یکی از اندیشه‌های مهم امام راحل پایبندی به استقلال و حساسیت به دشمن و دشمن‌شناسی بود و خوب می‌دانست با دشمن داخلی و خارجی چطور برخورد کند./9457/201/ب

ارسال نظرات