۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۴۳۰۷۰۰
رییس ستاد استهلال استان بوشهر خبر داد؛

اعزام ۲۵ گروه برای استهلال ماه مبارک رمضان در استان بوشهر

رییس ستاد استهلال استان بوشهر از اعزام 25 گروه برای استهلال ماه مبارک رمضان در استان بوشهر خبر داد.
حجت الاسلام یعقوب بهمیاری مسؤول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر حجت‌الاسلام یعقوب بهمیاری، رییس ستاد استهلال استان بوشهر پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه رصد که با حضور گروه های رصد برگزار شد، گفت: رؤیت هلال براساس معادلات دایره هندسی و واجبات الهی است.

 

مسؤول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان بوشهر، اظهار کرد: اگر این فرضیه دینی به خوبی تشخصی داده نشود تمامی معادلات دینی به هم می ریزد، پس بایستی با دقت و جدیت بیشتری رؤیت هلال ماه دنبال شود.

 

وی تعداد گروه های اعزامی برای رصد امروز ماه مبارک رمضان در استان را 25 تیم عنوان کرد و اظهار داشت: از این تعداد 10 گروه در شهر بوشهر و 15 گروه دیگر در شهرهای دیگر استان کار استهلال ماه را انجام می دهند.

 

رییس ستاد استهلال استان بوشهر افزود: فردا نیز تعداد 15 گروه کار رصد هلال ماه را انجام می دهند که از این تعداد یک تیم در بوشهر و 14 گروه دیگر در نقاط محتلف استان این کار را انجام خواهند داد.

 

وی بیان کرد: بعد از رصد هلال ماه مبارک رمضان، نتایج رصد به ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری اعلام خواهد شد و آن‌ها بر طبق تصمیم‌های کارشناسی نتیجه را به اطلاع عموم مردم می‌رسانند.

 

حجت‌الاسلام بهمیاری اظهار داشت: تیم های رصد استان از بهترین افراد تشکیل شده اند که هر سال کار رصد هلال ماه را انجام می دهند.

 

مسؤول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان بوشهر شهرهای بوشهر، جم، کنگان، دیر، کاکی، خورموج، اهرم، برازجان، خارگ، شبانکاره، سعدآباد، آبپخش، گناوه، دلوار، عسلویه، و بندرریگ را از جمله شهرهایی عنوان کرد که کار رصد ماه در آنان انجام می شود./833/202/ب2

ارسال نظرات