۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۴۳۰۷۰۴

تدارک گسترده شبکه قرآن برای ماه قرآن

با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان ، شبکه قرآن سیما تدارک گسترده ای را برای مخاطبان خود دیده است.
شبکه قرآن و معارف سيما

به گزارش خبرگزاری رسا، نسیم سحری عنوان ویژه برنامه سحرگاهی شبکه قرآن سیماست که با رویکرد ایجاد فضای معنوی در سحرهای ماه رمضان و بر اساس 3 محور شب زنده داری ، توبه و عبودیت برای مخاطبان در نظر گرفته شده است.

 

این برنامه با اجرای سید کمال هاشم زاده دارای بخش های مختلفی از جمله پخش صدای قرائت قرآن توسط چهره های مشهور دینی (نظیر شهید دستغیب علامه طباطبایی ، مقام معظم رهبری) ، مناجات خوانی ، بیان اخلاق در قرآن توسط کارشناس برنامه ، پخش دعای سحر  می باشد.

 

نسیم سحری همه روزه در ایام ماه مبارک رمضان از ساعت 2:30 بامداد تا اذان صبح به صورت زنده و مستقیم به روی آنتن می رود.

 

ضیافت

ویژه برنامه لحظات افطار شبکه قرآن سیما نیز همانند سالهای قبل تحت عنوان «ضیافت» و با اجرای سید وحید مرتضوی پخش خواهد شد.

 

«ضیافت» با رویکرد معرفی سیره علمای سلف توسط یکی از نزدیکان و شاگردان ایشان و ایجاد فضای معنوی در لحظات افطار همه روزه از ساعت 19:30 تا 21 به صورت زنده و مستقیم مهمان سفره های مخاطبان قرآنی می باشد.

 

چشم روشنی

طرح قرآنی شبکه قرآن سیما نیز با عنوان «چشم روشنی» و با محوریت حفظ دسته جمعی سوره حدید همه روزه در ساعت 17 به صورت زنده و مستقیم پخش می شود.

 

شهر مهر

«شهر مهر» عنوان جنگ شبانگاهی شبکه قرآن سیماست که با هدف ترویج انفاق ، افطاری آسان ، ازدواج آسان ، تهیه جهیزیه و سایر امور خیریه با حضور اقشار مختلف مردم و در فضایی اجتماعی نظیر پارک و ... تدارک دیده شده است.

این جنگ هر شب با حضور کارشناسان و مهمانان مطرح از ساعت 22:45 الی 24 به صورت زنده و مستقیم به روی آنتن خواهد رفت.

 

فاران

در شب های ماه مبارک رمضان ویژه برنامه «فاران» به پاسخگویی سوالات و شبهات مردم با حضور خود مردم در استودیو این برنامه خواهد پرداخت.

 

این برنامه چالشی با حضور کارشناسان مطرح مذهبی هرشب ساعت 22 از شبکه قرآن سیما پخش خواهد شد.

 

ترتیل جزخوانی

شبکه قرآن سیما در 2 باکس ویژه ترتیل خوانی حرم مطهر امامزاده هلال بن علی را هر روز بعد از اذان صبح و ترتیل خوانی از یکی از اماکن مقدس استان کرمان را در ساعت 18 به صورت زنده و مستقیم پخش خواهد کرد.

همچنین ترتیل خوانی استانهای مختلف نیز در ساعت 22 پخش خواهد شد.

 

نمایشگاه بین المللی قرآن

نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در 4 باکس و در ساعتهای 9:45 ، 15:45 ، 19 و 21:15 به صورت زنده و مستقیم در شبکه قرآن سیما پوشش داده می شود.

 

مجموعه سخنرانی های علما تحت عنوان «بیان» همه روزه در 3 زمان متفاوت تقدیم بینندگان خواهد شد.

 

تفسیر قرآن توسط آیت الله جوادی آملی در ساعت 7 صبح ، سخنرانی آیت الله مصباح یزدی در ساعت 13:30 و همچنین سخنرانی آیت الله ناصری همه روزه در ساعت 16:30 به روی آنتن می رود.

 

ادعیه‌ها

دعاها و مناجات های مختلف از جمله دعاهای روز ، افتتاح  هرشب ساعت 21:30 پخش می شود.

 

همچنین شرح احکام توسط استاد فلاح زاده تحت عنوان  «عروه الوثقی» همه روزه ساعت 14:40 و نیز پخش مستند در ساعت 16 خواهد بود./998/د101/س

 

منبع: شبکه قرآن

ارسال نظرات