۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۴۳۰۸۵۱
مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در اداره کل منابع طبیعی استان سمنان:

روحانیان مبلغان فرهنگ حفاظت از محیط زیست باشند

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در اداره کل منابع طبیعی استان سمنان گفت: روحانیان نقش مهمی در فرهنگ سازی برای حفاظت از منابع طبیعی بر عهده دارند و می توانند بهترین مبلغ و مروج این فرهنگ باشند.
منابع طبیعی

به گزارش خبرگزاری رسا در سمنان، حجت الاسلام مصطفی مرادی صبح یکشنبه درگردهمائی سفیران انفال استان سمنان در محل اداره منابع طبیعی میامی از منابع طبيعي به عنوان سرمايه حياتي كشور ياد كرد و اظهار داشت: منابع تجديد شونده اعم از آب و خاك، جنگل و مرتع به عنوان انفال در آموزه هاي ديني ما ياد شده و مختص به فرد و يا دوره خاصي نبوده و بايد صيانت و استفاده صحيح و علمي از اين منابع خداداي در اختيار ديگر نسل ها قرار گيرد.

 

وي افزود: بدون شك همه آناني كه به توسعه اقتصادي و اجتماعي كشور مي انديشند حفاظت از منابع طبيعي را يكي از اساسي ترين عوامل آن مي دانند و توجه ويژه ای دارند.

 

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در اداره کل منابع طبیعی استان سمنان  گفت: حفظ، احيا و بهره برداري اصولي از منابع طبيعي تجديد شونده به عنوان بستر حيات و فعاليت هاي اقتصادي، اجتماعي و محيطي مناسب محسوب مي شوند و بايد از اين نعمت الهي و خدادادي به خوبي حراست كنيم.

 

حجت الاسلام مرادی با اشاره به اهداف گردهمائی سفیران انفال گفت: امیدواریم با همکاری روحانیان و تبیین اهمیت حفظ مراتع و جنگل‌ها برای مردم بتوانیم انفال را برای خود و نسل آینده حفظ کنیم.

 

وی گفت: صدورکارت همیار طبیعت برای روحانیان و استفاده از ظرفیت و جایگاه ایشان در بین مردم برای حفظ انفال در جامعه از مهمترین دلایل برگزاری این گردهمایی است.

 

حجت‌الاسلام مجید بخشی رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان میامی نیز دراین گردهمائی اظهار داشت: با توجه به ارتباط مستقیم روحانیت و اقشار مختلف مردم در جامعه نیازمند توصیه ‌های دینی و فرهنگی برای حفاظت از منابع و نعمت های الهی در قالب روایات و آیات قرآنی هستیم تا بتوانیم با بهره‌مندی از حوزه علمیه گام‌های مهمی در راستای حفظ و پاسداری از این عرصه ها برداریم.

 

امام جمعه کالپوش نیز در این گردهمایی گفت: استفاده درست از جنگل ها و مراتع، بهره‌برداری درست از منابع آبی زیرزمینی و حفاظت از پوشش گیاهی سبب افزایش اکسیژن و جذب گاز کربنیک شده و تأثیر بسزایی در کاهش آلودگی هوا دارد.

 

حجت‌الاسلام اسماعیل بهرامی افزود: ترويج فرهنگ منابع طبيعي بين اقشار جامعه و جلب مشاركت مردم در امر حفاظت، احيا و توسعه در منابع طبيعي از مهمترين هدف اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی است.

 

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میامی با تاکید بر حفظ منابع طبیعی اظهار داشت: در قرآن کریم ۱۰۰ آیه با موضوع منابع طبیعی بیان شده و  ۲۷ بار نیز در قرآن از کلمه شجره آمده است.

 

محمد علی رضایی با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) شاخه درخت را به بال فرشتگان تعبیر می‌کردند، افزود: مراتع و جنگل‌ها از ذخایر با ارزش گیاهی در زمین محسوب شده که گونه‌های مختلف گیاهی با خاصیت‌های مختلف را در خود جای داده‌اند.

 

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ منابع طبيعی بايد به معارف عمومی تبديل شود، گفت: روحانيت در ترويج اين امر مقدس و باارزش نقش مهم و اساسی دارند.

 

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میامی با اشاره به افزایش بارندگی‌های امسال خاطر نشان کرد: با شروع فصل تابستان به دلیل خشک شدن گیاهان علفی احتمال آتش سوزی در مراتع و جنگل‌ها افزایش یافته که می‌خواهیم روحانیان فعال در این مناطق با آگاه سازی مردم از بروز حوادث ناگوار پیشگیری کنند.

 

رضایی با بیان اینکه روحانیت همواره نقش اساسی در تبلیغ آموزه‌های دینی واجتماعی داشته است بربهره مندی ازظرفیت‌ روحانیت در فرهنگ سازی حفاظت از عرصه های  منابع طبیعی تاکید کرد./977/101/ب

ارسال نظرات