۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۴۳۰۹۰۲
مشاور شهردار تهران مطرح کرد؛

فقرزدایی موضوع مهم سال جاری شهرداری تهران

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: بحث فقرزدایی موضوع مهم امسال است، امسال خانواده‌های نیازمند به افطاری، جهیزیه، کمک‌های اولیه زندگی از سوی مؤسسات خیریه شناسایی شده است و مردم می‌توانند برای کمک مراجعه کنند که اوج این کار خیرخواهانه در نیمه ماه رمضان همزمان با میلاد امام حسن(ع) است.
امرودی

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، حجت الاسلام میثم امرودي مشاور شهردار و معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران پیش از ظهر امروز در نشست خبري تشريح برنامه هاي شهرداري در ماه مبارك رمضان با اشاره به تغيير فضاي شهر در هفت نوبت در اين ماه با توجه به مناسبت هاي مختلف، اظهار داشت: ما در ابتداي ماه پرچم هاي شهر را براي ماه رمضان آماده مي‌كنيم، در همين راستا فضاي شهر در نيمه ماه به مناسبت ميلاد امام حسن(ع) به حالت جشن تزيين مي شود.

 

وي ادامه داد: در رابطه با شب هاي قدر و شهادت امام علي(ع) پرچم‌هاي شهر به رنگ مشكي تزيين و تابلوهاي تبليغاتي به صورت فضايي معنوي خاص آراسته مي‌شود، همچنين براي جمعه پاياني ماه رمضان كه مراسم راهپيمايي قدس برگزار مي‌شود سعي كرده‌ايم فضا مربوط به اين مراسم و موضوع تكفيري‌ها و مدافعان حرم را فراهم کنیم.

 

حجت الاسلام امرودی با بيان اينكه در سال هاي گذشته جشنواره عطر سيب را در ماه محرم داشتيم كه به حمايت هيئات، تكیه‌ها و مراسم‌هاي مذهبي مي‌پرداخت، خاطرنشان كرد: امسال براي دومين سال پياپي جشنواره شميم وحي را برپا كرديم كه هيئات، حوزه‌هاي قرآني، جلسات قرآني خانگي، مؤسسات شهري و دارالقرآن‌ها از سوي شهرداري مورد حمايت قرار مي‌گيرند، براي اين جشنواره مبلغ بين 3 ميليون تا 13 ميليون ريال براي گروه‌هاي مختلف در نظر گرفته شده است.

 

مشاور شهردار و معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اينكه در مناطق ٤، ٨ ،١١ تهران در حال تأسيس دارالقرآن هستيم، يادآور شد: ما در حال حاضر هفت دارالقرآن داريم كه از مقاطع ابتدايي تا دانشجو و اساتيد در آن مشغول به فعاليت مي‌باشند، در همين زمينه در سال ٩٥ اقدام به تهيه شناسنامه قرآني يا همان أطلس قرآني پرداختيم كه شامل شخصيت‌هاي قرآني، موسسات قرآني، حوزه‌هاي قرآني، فعاليتهاي قرآني و مراكز قرآني است كه تلاش داريم تا قبل از پايان سال ٩٥ اين امر را به پايان برسانيم.

 

وي افزود: امسال ما سي نمايشگاه قرآني در تهران خواهيم داشت كه پارک‌ها، بوستان‌ها، بيست و دو منطقه شهر و مراكز اصلي شهر مثل: برج ميلاد، باغ موزه دفاع مقدس، اراضي عباس‌آباد و درياچه خليج فارس را شامل مي‌شود، همچنين امروز فراز ٤٤ دعاي صحيفه سجاديه در ٣٩ محل بر سر مزار شهداي گمنام قرائت مي‌شود و بدين ترتيب به پيشواز ماه مبارك رمضان مي‌رويم.

 

حجت الاسلام امرودی با بيان اينكه در سي نمايشگاه قرآني امسال در دو بخش عمومي و خصوصي به فعاليت پرداخته‌ايم ابراز داشت: در بخش عمومي نمايشگاه آثار، كتب، محصولات قرآني عرضه مي‌شود، از سوي ديگر هنرهاي قرآني مانند معرق، خطاطي و نقاشي نيز تعبيه شده و همچنين فضاي ورزشي نيز براي عموم فراهم شده است، در بخش ديگر نمايشگاه آشنايي با موضوع مقاومت، انقلاب، صهيونيست، تكويري‌ها و مدافعان حرم نيز وجود خواهد داشت.

 

مشاور شهردار و معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اينكه استفاده از قاريان، هنرمندان و ذخيره‌ها و اندوخته‌هاي محلي در كاهش هزينه‌ها تأثير دارد تصريح كرد: يكي از مسائلي كه باعث صرفه‌جويي در بودجه ما شد استفاده از كساني بود كه در مسابقات و جشنواره‌هاي مختلف قرآني توليد شده بودند و ما در زمينه‌هاي مختلف از مجري، قاري، هنرمند و خوانندگان اين محافل استفاده مي‌كنيم كه حجم حضور مردم را به خاطر محلي بودن اين افراد بيشتر نيز مي‌كند.

 

وي ادامه داد: امسال گردشگري شبانه در ٨ مسير در نظر گرفته شده است كه شامل گردشگري زيارتي، مذهبي، معنوي ، تاريخي و تفريحي مي‌شود كه مي‌توان از اين مجموعه گردشگري زيارت امام زادگان، مرقد مطهر امام راحل، جماران، برج ميلاد، باغ موزه دفاع مقدس و درياچه خليج فارس را نام برد.

 

حجت الاسلام امرودی با بيان اينكه امسال شش فروشگاه شهروند براي ارائه خدمات به روزه‌داران آماده است بيان كرد: امسال فروشگاه شهروند حدود ٤٠هزار باركد كالا را كه همراه با تخفيف مي‌باشد رائه مي‌دهد، همچنين در اين فروشگاه و مترو هروز چهار‌هزار افطاري به روزه‌داران عرضه مي‌گردد، در كنار مراسم افطاري طرح نسیم بهشت نیز اجرا می‌شود که حدود ٧٠٠ طلبه خانم و آقا در فضاهاي عمومي و مترو آماده پاسخگويي به سوالات شرعي و مشاوره هستند.

 

مشاور شهردار و معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اينكه امسال مردم می‌توانند از سه ساعت قبل از افطار تا سحر در امکان تفریحی باشند، اظهار داشت: در امکانی چون اراضی عباس‌آباد در اختیار مردم قرار می‌گیرد نا با وجود امنیت قابل توجه از سه ساعت قبل از افطار تا سحری در خارج از خانه باشند، در این فضاها فعالیتهای ورزشی و فرهنگی نیز در نظر گرفته شده و مردم می‌تواتتد از طریق ثبت نام از تمام امکانات مورد نیاز استفاده کنند.

 

وی در ادامه افزود: امسال برنامه‌ها یشهرداری از سوی دو شبکه سیما پخش می‌گردد، همچنین بلیط نمایش‌های که اجرا می‌شود سی هزار تومان است که از سوی شهرداری پرداخت گردیده و رایگان است، فروشگاه‌های آثار قرآنی و صنایع دستی نیز تعبیه شده است.

 

حجت الاسلام امرودی با بیان اینکه بحث فقرزدایی موضوع مهم امسال است، بیان کرد: امسال خانواده‌های نیازمند به افطاری، جهیزیه، کمک‌های اولیه زندگی از سوی مؤسسات خیریه شناسایی شده است و مردم می‌توانند برای کمک مراجعه کنند که اوج این کار خیرخواهانه در نیمه ماه رمضان همزمان با میلاد امام حسن(ع) است، در این طرح تسویه نانوایی محلات برای نیازمندان را داریم و مناطق محروم شناسایی شده و با کمک مردم قدمی در رفع محرومیت آنها انجام می‌دهیم.

 

مشاور شهردار و معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اينكه در حوزه مترو و اتوبوس‌رانی ایستگاه‌های فرهنگی ایجاد می‌شود تصریح کرد: در این زمینه مراسم‌های نمایشی و سرودهای مختلف اجرا می‌شود، همچنین برنامه‌های مناسبتی ما در سرای محله‌ها و مساجد به صورت جشن‌های کرامت انجام می‌گیرد که در روز قدس برنامه‌های ویژه خواهیم داشت.

 

وی ادامه داد: در رابطه با فقرا، ما رمضان سال گذشته یکصد هزار و عید امسال 70 هزار خانواده را تحت پوشش قرار دادیم، فضای آسیب‌های اجتماعی راهکارهای خاص خود را می‌خواهد که امیدواریم رسانه در این زمینه ما را یاری کنند، طرح همسایه یکی از دیگز طرح‌هایی است که از سوی خیریه‌ها به شناسایی نیازمندان پرداخته و از این طریق مردم را با مسائل همسایه خود درگیر می‌کنیم تا به او کمک شود، بحث فقرا به صورت سیستمی در حال انجام است و فقط مختص ماه رمضان نیست.

 

حجت الاسلام امرودی با بیان اینکه در میدان امام حسین(ع) مراسم‌های خاصی خواهند داشت، خاطرنشان کرد: در نمایشگاه‎‌های امسال بحث مسابقات، عفاف، چادر، تئاتر خیابانی، موضوعات قرآنی، تفریحات ورزشی، بررسی موضوعات فلسطین و مقاومت، مدافعان حرم و فعالیت های قرآنی کودکان انجام می‌شود، همچنین در عید فطر جشن‌های خاصی در مصلی تهران برگزار می‌کنیم.

 

وی در پایان گفت: امسال حدود 10 هزار توانمند و خیرین حضور پیدا کرده‌اند و قصد داریم از طریق گلریزان به آزادسازی زندانیان زنی که به خاطر دیه در زندان هستند اقدام کنیم تا به آغوش خانواده باز گردند./816/202/ب2

ارسال نظرات