۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۴۳۰۹۷۴
امام جمعه محمود آباد:

مشعل داری هدایت مردم بزرگ ترین افتخار روحانیت است

امام جمعه محمودآباد با تأکید بر این که افتخار روحانیت مشعل داری هدایت مردم است، گفت: روحانیت از جایگاه عظیم و والایی برخوردار هستند که باید در راستای ترویج تعالیم والای دینی به نحوی شایسته قدم بردارند.
امام جمعه محمود آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت الاسلام سید داوود موسوی، امام جمعه محمودآباد بعد از ظهر امروز در گردهمایی مبلغان این شهرستان با تاکید بر این که افتخار روحانیت مشعل داری هدایت مردم است، بیان داشت: روحانیت از جایگاه عظیم و والایی برخوردار هستند که باید در راستای ترویج تعالیم والای دینی به نحوی شایسته قدم بردارند.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان این که مبلغان وظیفه ای عظیم و خطیر بر عهده دارند، تصریح کرد: آن چه برای ما افتخار بوده حرکت در مسیر دین خداوند متعال و انبیای الهی است که باید به نحوی شایسته گام برداریم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: تبلیغ برای دین خدا باید در معرض دید و دسترس جامعه اسلامی باشد تا دیگران بتوانند به راحتی از آن بهره برداری کنند.

 

وی با بیان این که تبلیغ دین خدا رسالتی بوده که خداوند متعال برای انبیا تعیین کرده است، گفت: امروز این رسالت مهم و ارزشمند از سوی پیامبر گرامی اسلام به ما رسیده است که باید به درستی گام برداریم.

 

امام جمعه محمودآباد با اشاره به این که روحانیان و مبلغان باید از فرصت های موجود به بهترین نحو ممکن بهره گیری کنند، بیان داشت: همگان باید تلاش کنند تا بتوانیم به بهترین نحو ممکن تعالیم و معارف دین مبین اسلام را در میان آحاد مردم و نسل جوان جامعه ترویج دهیم.

 

حجت الاسلام موسوی افزایش اخلاص در عمل را راهکاری برای تقویت جایگاه معنوی افراد دانسته و بیان داشت: مادیات دنیایی نباید در امور دینی و علمی هدف باشد که خداوند متعال مزد اصلی را در روز قیامت می دهد.

 

امام جمعه محمودآباد با بیان این که امروز با وجود همه شیطنت‌های دشمنان دین و قرآن، روحانیان مشعل‌داران عرصه تبلیغ و فرهنگ هستند، گفت: حضور در عرصه روحانیت مانع تحقق بسیاری از توطئه های دشمنان شده است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت تبلیغی برای روحانیان عنوان کرد و گفت: مبلغان دینی نباید این ظرفیت تبلیغی را به راحتی از دست دهند.

 

وی با بیان این که ماه رمضان ماه نزول قرآن و شهرالله الاعظم و ماه عبودیت و بندگی و آغاز سال تربیتی است، افزود: امروز با وجود همه شیطنت‌های دشمنان دین و قرآن، روحانیان که به‌عنوان مشعل‌داران عرصه تبلیغ و فرهنگ هستند مشغول تبلیغ دین بوده و به عنوان چهره‌های ماندگار بر دل‌های محبوب مردم با نورافشانی دینی مشغول تبلیغ هستند.

 

امام جمعه محمود آباد، نقش روحانیت را در این برهه از زمان، حساس و کلیدی خواند و ادامه داد: امروز به برکت امام و بعد از آن مقام معظم رهبری جایگاه روحانیت جایگاه ویژه و استثنایی است، چراکه جامعه اسلامی را به سمتی برده است که ایران اسلامی در جامعه بین‌الملل حرفی برای گفتن دارد.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان این که خوشبختانه عملکرد روحانیت در عرصه های مختلف نظام اسلامی مایه مباهات است، گفت: تبلیغ اسلام ناب محمدی از زیباترین و متعالی ترین ‏مأموریت هایی است که روحانیان برعهده دارند.

 

وی با اشاره به ‏رسالت خطیر مبلغان دینی در عرصه حاضر افزود: مبلغان مذهبی در خط مقدم مقابله با تهاجم های بیگانگان علیه انتقادات مذهبی ‏قرار دارند و در این راستا استفاده از مبلغان دینی در فراگیری احکام و مسائل شرعی امری ‏واجب و ضروری است. ‏ 

 

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد انحراف در مبانی دینی، گفت: در عصر حاضر پاسخ به شبهات نیازمند کسب مهارت های مختلف است و اگر مبلغ بخواهد در همه بخش‌ها پاسخ‌گو باشد باید همه مهارت‌ها و علوم آن را فرا بگیرد.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان این که ماه رمضان بهترین فرصت عبودیت و بندگی است، تصریح کرد: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت موهبت شده از سوی پروردگار متعال برای تهذیب نفس، خودسازی و پالایش باطن از هرگونه عوامل آلاینده است.

 

امام جمعه محمود آباد خاطرنشان کرد: در دعاهایی که در ماه مبارک رمضان خوانده می شود و به طور کلی محتوای دعاهای روزهای این ماه مبارک در مسیر خودسازی، طهارت از آلودگی ها و پلیدی های اخلاقی و رفتاری تنظیم شده است.

 

وی با بیان این که انسان باید از لحظه های نورانی ماه رمضان بهره کافی داشته باشد، گفت: خداوند منان رحمت خاصه ای داشته که ویژه اهل ایمان است و باید در ماه رمضان در مسیر سعادت و رستگاری گام برداریم.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که ماه رمضان ماه نزول قرآن است، بیان داشت: انسان باید در این ماه نورانی با قرآن کریم انس و الفتی ارزشمند داشته و از معارف گرانقدر آن در برنامه های زندگی خود استفاده کند./950/202/ب2

 

ارسال نظرات