۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۴۳۱۴۵۱
امام جمعه موقت ریحان شهر:

ماه رمضان فرصت انس بیشتر مردم با خدا و قرآن است

امام جمعه موقت ریحان شهر با بیان اینکه ماه مبارک رمضان فرصت انس بیشتر مردم با خدا و قرآن است، گفت: همگان باید از فرصت هایی که خدا برای بندگان خود در این ماه مبارک فراهم کرده است به نحو شایسته استفاده کنند تا اثرات این فرصت در پایان ماه مبارک رمضان ملموس باشد.
ماه مبارک رمضان

حجت الاسلام علی گلستانی امام جمعه موقت ریحان شهر، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار کرد: نهمین ماه از ماه های قمری رمضان نام دارد چرا اسم این ماه را رمضان گذاشتند، مرحوم طریحی در مجمع البحرین چنین آورده که موقع نام گذاری ماه ها این ماه در شدت گرما بود به همین جهت به این اسم نامگذاری شد.

 

وی بیان کرد: یکی از دانشمندان به نام خلیل نحوی می گوید «رمضان به معنای بارانی است که در پاییز می بارد و زمین را از گرد غبار پاک می کند این ماه هم مثل باران بدنها را از آلودگی ها و گناهان پاک می کند».

 

حجت الاسلام گلستانی به روایتی از امام باقر اشاره کرد و افزود: آن حضرت فرمودند «رمضان نامی از نام های خداوند است».

 

وی خاطرنشان کرد: علت این که ماه رمضان برای روزه گرفتن انتخاب شده این است که این ماه بر سایر ماه ها برتری دارد و خداوند در آیه 185 سوره بقره به این مطلب اشاره کرده و در روایات اسلامی چنین آمده که همه کتاب های بزرگ آسمانی در این ماه نازل شده اند؛ تورات روز ششم ماه مبارک، انجیل روز دوازدهم، زبور روز هیچدهم و قرآن کریم در شب قدر نازل شده اند.

 

حجت الاسلام گلستانی در ادامه به ثواب تلاوت قرآن کریم اشاره و تصریح کرد: امام رضا(ع) فر مودند «هر کس در این ما یک آیه از قرآن تلاوت کند مثل این است که در ماه های دیگر تمام قرآن را بخواند» و ماه رمضان فرصت انس بیشتر مردم با خدا و قرآن است.

 

امام جمعه موقت ریحان شهر یادآور شد: پیامبر اکرم در خطبه شعبانیه فرمودند «به شما رو کرده ماهی که روزهایش بهترین روزها، شب هایش بهترین شب ها، ساعت هایش بهترین ساعات، نفس کشیدن شما ثواب تسبیح و خواب شما عبادت، دعاهای شما مستجاب و شما در این ماه به مهمانی حق دعوت شدید». 

 

وی ابراز کرد: پس با روزه همان گونه که دهن ها از خوردن و آشامیدن بسته می شود باید اعضا و جوارح بدن نیز از گناهان روزه باشد؛ زیرا خداوند راضی نمی شود که روزه فقط از خوردنی ها باشد؛ بلکه باید از تمام بدیها خودداری کنیم.

 

حجت الاسلام گلستانی عنوان کرد: در ماه مبارک رمضان بهشت خود را برای روزه داران آرایش می کند و پیامبر اکرم(ص) فرمودند «بهشت مشتاق خوارک دهنده به گرسنه، نگاه دارنده زبان، تلاوت کننده قرآن و روزه دار ماه رمضان است».

 

مسؤول فرهنگی کارخانه کک و قطران زرند در بخش دیگری از سخنانش به روایتی از رسول خدا اشاره و اضافه کرد: «رمضان کفاره گناهانی است که در بین آن دو صورت می گیرد شقی و بدبخت است کسی که ماه مبارک رمضان بر او بگذرد و مورد آمرزش قرار نگیرد».

 

وی با بیان اینکه رمضان ماه استغفار از گناهان است، گفت: حضرت علی(ع) فرمودند «درماه رمضان بیشتر دعا و استغفار کنید».

 

حجت الاسلام گلستانی تصریح کرد: ماه رمضان به نفس های مومنان برکت می دهد؛ رمضان مسابقه عبادت بوده و ماهی است که ملائکه به بندگان الهی فخر و مباهات می کنند.

 

امام جمعه موقت ریحان شهر تلاوت قرآن، آموزش و تربیت شاگردان قرآنی و حافظان قرآن را از بهترین راه های بهره مندی از برکات ماه مبارک رمضان دانست.

 

وی یادآور شد: تحمل تشنگی و گرسنگی در ماه رمضان، انسان را به یاد سختی ها و مواقف روز قیامت می اندازد و به تفکر وا می دارد و انسان با تحمل گرسنگی با درد مستضعفین، محرومین و بی بضاعتان آشنا می شود و چه بسا ترغیب شود به آنها کمک و یاری رسانی کند./302/9709/ب1

ارسال نظرات