۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۴۳۱۴۹۸
مدیر دیده‌بان حقوق بشر: 

حرف سازمان ملل دیگر اعتباری ندارد

مدیرکل سازمان دیده‌بان حقوق بشر در ادامه انتقادات از حذف عربستان سعودی از فهرست ناقضان حقوق کودکان سازمان ملل، تاکید کرده که بان‌کی‌مون اجازه داده ریاض با پول او را ساکت کند.
تجاوز ائتلاف عربی به یمن

به گزارش خبرگزاری رسا، مدیرکل سازمان دیده‌بان حقوق بشر که روز چهارشنبه گفته بود که به دلیل حذف عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی از لیست ناقضان حقوق کودکان، بان‌کی‌مون باید شرم کند، حالا از ساکت شدن سازمان ملل تحت فشار ریاض به شدت انتقاد کرد.

 

سازمان ملل این هفته ائتلاف سعودی را به دلیل حمله به مراکز غیرنظامی و کشته و زخمی کردن صدها کودک در یمن، در فهرست سیاه قرار داد. این اقدام با واکنش تند عربستان سعودی روبرو شده و دبیرکل در اقدامی بی‌سابقه و تنها ساعاتی بعد از اعلام خشم ریاض، نام عربستان را «تا مشخص شدن نتایج تحقیقات مشترک» از فهرست حذف کرد

 

این اقدام با انتقادات شدید بین‌المللی و حقوق بشری مواجه شده و در همین راستا، رییس دیده‌بان حقوق بشر در انتقاد از حذف نام عربستان سعودی از فهرست ناقضان حقوق کودکان تصریح کرد که دبیرکل سازمان ملل باید شرم کند.

 

کنت روث در تازه‌ترین انتقادش از این اقدام تصریح کرد: «اگر بان‌کی‌مون اجازه می‌دهد پول سعودی ساکتش کند، دیگر حرف سازمان ملل(برای ملت‌های فقیر) چه اعتباری دارد؟».

 

وی همچنین تصویری از بان‌کی‌مون را منتشر کرده که در آن عربستان سعودی با پول خود در حال ساکت کردن دبیرکل سازمان ملل است./847/ب102/د

ارسال نظرات