۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۴۳۱۵۱۲
امام جمعه کلیبر:

 ماه رمضان فرصت خداشناسي و بهره برداری از رحمت الهي است

حجت الاسلام موسوی ماه مبارک رمضان را از فرصت هاي كم نظير زندگي انسان براي خداشناسي و بهره گيري از بركات فراوان و رحمت بي كران الهي دانست.
ماه مبارک رمضان

حجت الاسلام سید حسن موسوی، امام جمعه كلیبر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز, با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: بزرگ‌ترین فلسفه روزه‌داری در ماه رمضان؛ شناخت حق از باطل و آشنایی با مرز حکومت الله و طاغوت است به طوری که در این ماه انسان به نقطه اوج و مدار اصلی شناخت حقیقت‌ دست می‌یابد.


امام جمعه کلیبر پیش‌نیاز حضور در ماه مبارک رمضان و رسیدن به نقطه اوج معرفت انسانی را توسل به درگاه الهی، توبه و استغفار دانست و گفت: ‌مؤمن حقیقی می‌کوشد در این ماه مبارک بین خود و خداوند اصلاح امور انجام داده و با یگانه معبود خود هم‌پیمان شود تا دیگر گناه و خطایی را مرتکب نشود. 


حجت الاسلام موسوی رمضان را از فرصت هاي كم نظير زندگي انسان براي خداشناسي و بهره گيري از بركات فراوان و رحمت بي كران الهي دانست و گفت: استغفار در شب قدر نجات دهنده انسان از آتش جهنم است، كساني كه مي خواهند از قرب الهي بهره مند شوند بايد قدر شب قدر را بدانند و از فرصت های معنوی ماه رمضان به بهترین نحو استفاده کنند.


وی ادامه داد: اهمیت ماه مبارک رمضان به ویژه شب قدر به حدی است که ائمه اطهار بر احیای این شب حتی در حال بیماری نیز سفارش کرده اند؛ از احادیث متعدد وارده این‌گونه بر می آید که که انسان باید در این ماه مبارک و راز و نیاز با خالق را از دست ندهد و بدون هیچ واسطه ای با خالق هستی مناجات کند.


امام جمعه کلیبر با تاکید بر این‌که ماه مبارک رمضان فرصتی برای شناخت فضائل اخلاقی مولای متقیان حضرت علي(ع) است، اظهار داشت: شخصيت آن حضرت تبلور واقعي از توحيد، عدالت، شهامت، شجاعت و اخلاق نيكو است كه بشريت مي‌تواند از تك‌تك اين ابعاد براي خود و خانواده، زندگی اخلاقی و مورد رضایت اهل بیت ترسیم کند.


حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه ولایت مداری شرط قبولی اعمال است، خاطر نشان کرد: هر كس به دين اسلام و ابعاد زندگي ائمه هدي به ويژه امام علي(ع) معرفت پيدا نكند، عشق و محبت علي(ع) را درك نخواهد كرد، چراكه عاشق واقعي كسي است كه در اوج معرفت و شناخت باشد. 


وی الگوپذیری از سیره مولای متقیان علی(ع) را لازمه تحقق جامعه اسلامی و آرمانی دانست و گفت: حضرت علي(ع) بهترين نوع سياست و حکومت را نوع مبتني بر عدل دانسته اند و انتظام امور نظام سياسي و مردم را به عدالت منوط کرده اند، از دیدگاه آن امام همام عدالت ظهور محبت مردم را به دنبال دارد./935/302/ب2

ارسال نظرات