۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۴۳۱۵۲۳
حجت‌الاسلام مؤمنی:

برخی به دیدار بهائیان می‌روند اما از خانواده شهدا دوری می‌کنند

استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که تمام مراجع تقلید بهائیان را نجس می‌دانند، گفت: برخی از فرزندان مسؤولان نظام به بهانه‌های حقوق بشری به دیدن سران بهایی می­‌روند، اما دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم و جانبازان را غیر جایز می‌دانند.
حجت الاسلام والمسلمین حسین مؤمنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسین مؤمنی استاد حوزه علمیه قم، ظهر امروز، در مسجد اعظم قم، به تبیین آداب و بایسته‌های دعا کردن در درگاه الهی پرداخت و گفت: ماه رمضان، ماه استفغار و دعای در در گاه الهی است و در روایات ائمه اطهار(ع) به کثرت دعای کردن در این ماه سفارش شده است.

 

حجت الاسلام مؤمنی بیان کرد: مؤمنان باید آداب و باسته‌های دعا کردن را مد نظر خویش قرار دهند تا این که دعای آنها به اجابت نزدیک شود.

 

وی با بیان این که رضای خداوند یکی از شاخصه ­های اجابت دعا است، گفت: انسان زمانی که خواسته‌ای در درگاه الهی دارد باید بر این امر اصرار کند، اما باید رضای خداوند را نیز مد نظر خویش قرار دهد.

 

استاد حوزه علمیه قم ابراز کرد: گاهی فرد خواسته‌ای از درگاه الهی دارد اما این خواسته به خیر و منفعت آن نیست و گاهی هم به ضرر انسان است، بنایراین انسان باید مصلحت و تفویض امر خویش را به خداوند واگذار کند.

 

حجت الاسلام مؤمنی عنوان داشت: مناسب است که این گونه دعا کنیم که اگر این خواسته به نفع و مصلحت ما است به اجابت برسد و اگر به ضرر ما است، بهتر از این خواسته را جایگزین آن کند.

 

استاد حوزه علمیه قم به تبیین علت‌های تأخیر و عدم اجابت دعا پرداخت و عنوان داشت: در روایات ائمه اطهار(ع) آمده است که برخی زمان‌ها دعای مؤمنان به اجابت نمی‌رسد، اما خداوند بهتر از این خواسته برای آنها برآورده می‌کند، یا این که با همین دعا بسیاری از بلاها و مشکلات از زندگی آنها برطرف می‌شود.

 

وی یکی از علت­ های تأخیر استجبات دعا را نا امیدی از درگاه الهی دانست و گفت: برخی از افراد بیان می کنند کا دعای کردیم اما به اجابت نرسیده است و همین مسأله سبب تأخیر در استجبات دعا می شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با ابراز تأسف از دیدار برخی مسؤولان با سران بهائی، گفت: تمام مراجع تقلید بهائیان را نجس می‌دانند و هرگونه رفت و آمد با آنها را حرام غیر شرعی بیان کرده‌اند.

 

حجت الاسلام مؤمنی عنوان کرد: برخی از فرزندان مسؤولان نظام به بهانه‌های حقوق بشری به دیدن سران بهایی می­روند، اما دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم، جانبازان قطع نخاع و اعصاب و روان را غیر جایز و غیر حقوق بشری می‌دانند./998/پ202/ی

 

ارسال نظرات