۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۴۳۱۵۳۰
استاد حوزه و دانشگاه:

محبت و مهر ورزی نوشداروی بهبود روابط زوجین است

کارشناس مذهبی رسانه ملی با اشاره به سیره نبی مکرم اسلام، گفت: ایشان دستور ندادند برای یتیمان، یتیم‌خانه احداث شود، بلکه همواره سفارش می فرمودند که هریک از مسلمانان، یتیمی را به خانه ببرد و مانند فرزند خود از او نگه داری کند.
حجت الاسلام برادران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام محمدرضا برادران، استاد حوزه و دانشگاه و کارشناس مذهبی رسانه ملی ظهر امروز در مسجد جامع کرمان، با اشاره به اهمیت بنیان خانواده در اجتماع، گفت: منشاء پیشرفت ها و موفقیت های فردی و جمعی خانواده پویا و سالم است.


وی با اشاره به نقش خانواده در تربیت فرزندان صالح و سالم، ادامه داد: کانون خانواده تنها فضای تربیتی سالم و کامل برای رشد فرزندان بوده و مطمئن ترین مکان برای تربیت فرزندان صالح است.

 

این کارشناس مسایل دینی با اشاره به سیره نبی مکرم اسلام، ادامه داد: سیره رسول خدا(ص) بهترین شاهد صدق این مدعا است؛ چرا که ایشان دستور ندادند برای یتیمان، یتیمخانه احداث شود، بلکه همواره سفارش می فرمودند که هریک از مسلمانان، یتیمی را به خانه ببرد و مانند فرزند خود از او نگه داری کند.

 

وی ادامه داد: سر این مطلب آن است که در یتیم خانه به افراد مهر و محبت نمی شود؛ در حالی که کانون خانواده برترین محل مهر ورزی و محبت به فرزندان است.

 

این استاد حوزه علمیه مدعی شد: برترین متخصصان تعلیم و تربیت نمی توانند یک لبخند پدر و مادر را برای فرزندان فراهم سازند و این نشان دهنده ارزش و اهمیت کانون خانواده در مسیر زندگی سالم است.

 

حجت الاسلام برادران با اشاره به اهمیت مهر و محبت در بین اعضا خانواده به ویژه همسران، گفت: ریشه بسیاری از جدایی ها و طلاق ها فقدان مهر و محبت بین اعضای خانواده است.

 

وی اظهار داشت: فرزندان و همسران نیازمند مهر و محبت هستند؛ این مهر و محبت اگر در فضای خانواده تامین نشود، بی تردید موجبات متارکه زوجین و فرزندان از کانون خانواده را فراهم می کند و منشاء ناهنجاری های اجتماعی خواهد شد.

 

این کارشناس مذهبی رسانه ملی تاکید کرد: نباید از نقش محبت در تحکیم بنیاد خانواده غافل بود؛ محبت و مهر ورزی بیمه ای مطمئن، در جهت تحکیم روابط بین زوجین و سایر اعضا خانواده است که جدی نگرفتن آن و عدم توجه به آن ریشه های بنیاد خانواده را متزلزل خواهد کرد.

 

وی مقوله مهر ورزی و محبت را از دیدگاه دینی و اسلامی مورد بررسی و کاوش قرار داد و گفت: براساس تصریح آیات قرآن و روایات ائمه اطهار(ع) محبت به دیگران ملاک و میزان ایمان است و هر مقدار که مهر و محبت انسان به دیگران به ویژه اعضا خانواده بیشتر باشد، ایمان شخص نیز افزون تر خواهد بود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: خانواده دینی مملو از محبت و مهر ورزی است به شکلی که نبود محبت در خانواده های مسلمان تقوا و تدین آن ها را زیر سوال می برد.

 

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه فساد خانواده، فساد فرزندان را به دنبال دارد، گفت: فرزندان ما هرگز آنگونه که ما می خواهیم، نخواهد شد، بلکه آن چیزی می شوند که ما هستیم و بر همین اخلاق و تربیتی خواهند بود که ما بر آن هستیم.

 

این استاد حوزه علمیه گفت: براساس آیات قرآن مرد موفق، مردی است که خود و فرزندان خود را از آتش جهنم نجات بخشد و آن ها را به سمت کمالات و بهشت سوق دهد و این جز با محبت امکان پذیر نخواهد بود.

 

وی با اشاره به اولین راه محبوبیت در فضای خانه و خانواده، گفت: یکی از مهم ترین راه های عقلانی، قرآنی، روایی و فطری محبوبیت در کانون خانواده، گرایش انسان به کار های خوب، اعمال صالح و خوش اخلاقی با دیگران است.

 

این استاد حوزه علمیه گفت: همین مسئله خیلی ساده، پیش پا افتاده و جزئی، رمز محبوبیت است و حال آنکه بسیاری از افراد به آن توجه ندارند و با بی توجهی به آن مقدمه دشمنی ها و کینه ها و در نتیجه دلسردی اعضای خانواده از یکدیگر را رقم می زنند.

حجت الاسلام برادران در پایان با اشاره به اینکه این مسئله یک پیام قرآنی است، گفت: انجام اعمال خوب و نیکو مهر انسان را بر دل ها می نشاند و محبوبیت انسان را در نزد اطرافیان افزایش خواهد داد./9701/202/ب3

ارسال نظرات