۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۴۳۱۵۶۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل:

محافل قرآنی زمینه توسعه پیام های قرآنی در جامعه را فراهم می کنند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، محافل قرآنی را توسعه دهنده پیام های قرآنی در جامعه دانست و گفت: قطعاً محافل و مجالس قرآنی سبب می‌شود تا قرآن کریم از مهجوریت خارج شده و به جای آن زمینه‌ای فراهم آید تا بتوانیم نسل امروز و آینده را با قرآن و کلام الهی مأنوس کنیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام ‌مهدی ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، عصر امروز در برنامه شمیم وحی در اردبیل، خاطرنشان کرد: محافل جزءخوانی قرآن کریم از اول ماه مبارک رمضان در مصلای اردبیل آغاز شده و استقبال مردم و به ویژه جوانان از این محافل نشان از علاقه مردم به برنامه های قرآنی است.

 

وی افزود: در ماه مبارک رمضان سعی می‌کنیم محافل و مجالس قرآن را همراه با تفسیر و تبیین موضوعی قرآن در بخش‌های مختلف اجرا کنیم تا در کنار روخوانی، روان‌خوانی و حفظ قرآن مطالب و پیام‌های قرآنی نیز به نسل آینده انتقال یابد.

 

حجت الاسلام ستوده با قدردانی از برگزارکنندگان برنامه شمیم وحی، بیان داشت: حضور این کاروان در نخستین قدم آن هم در استان اردبیل حکایت از بسترهای فرهنگی و معنوی دارالارشاد اردبیل دارد که در سطح ملی و حتی جهانی سرآمد است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: قطعاً این حرکت‌ها سبب می‌شود تا قرآن کریم از مهجوریت خارج شده و به جای آن زمینه‌ای فراهم آید تا بتوانیم نسل امروز و آینده را با قرآن و کلام الهی مأنوس کنیم.

 

بهره مندی از ظرفیت محافل قرآنی راه سعادت در جامعه را هموارتر می سازد

حجت‌الاسلام ‌علی مهرورزی، دبیر برنامه قرآنی و فرهنگی برنامه شمیم وحی نیز، خاطرنشان کرد: در قالب این کاروان معنوی تاکنون با کمک خیرین 73 زندانی جرایم غیر عمد آزاد شده و به 114 زوج نیز هدایای ازدواج برای تشکیل خانواده تقدیم شده است.

 

وی افزود: ما در استان‌های مختلف در ایام ماه مبارک رمضان به عنوان ماه نزول قرآن حاضر می‌شویم تا زمینه توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی را به شکل واقعی و مطلوب فراهم کنیم.

 

دبیر برنامه قرآنی و فرهنگی برنامه شمیم وحی با قدردانی از مسؤولان فرهنگی استان‌های مختلف به ویژه ادارات کل تبلیغات اسلامی در بسترسازی برای برگزاری این محافل و مجالس معنوی، تصریح کرد: تمام تلاش ما بر این است تا در قالب این حرکت بتوانیم فرهنگ قرآنی را در جامعه ترویج کرده و توسعه بدهیم.

 

حجت الاسلام مهرورزی بیان کرد: ما در عصر هجوم انواع شیوه‌ها و رفتارهای غربی راهی جز تمسک به قرآن نداریم و باید از ظرفیت قرآن به عنوان کلام ممتاز الهی بهره بگیریم تا راه سعادت در جامعه هموارتر شود./202/937/ب1

ارسال نظرات