۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۷
کد خبر: ۴۳۱۵۷۷
مدیر حوزه علمیه مازندران:

عمل به قرآن بهترین راه مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی است

مدیر حوزه علمیه مازندران گفت: بهترین راه مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن، پناه آوردن به قرآن کریم و عمل به مفاهیم و فرامین این کلام الهی است.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در جمع پاسداران سپاه کربلا، خلق عظیم را خلق قرآن یاد کرد و آن را در وجود پیامبر اسلام(ص) و ائمه هدی (ع) دانست و با بیان این که شرط قرآنی ماندن عمل کردن به شیوه پیامبر گرامی اسلام است، گفت: درک و فهم در آیات قرآن انسان را نسبت به دیگران  متمایز می کند، به همین دلیل زندگی قرآنی با تدبر، درک و عمل به آن  محقق می شود.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران ماه رمضان را ماه تدبر در قرآن یاد کرد و ادامه داد: پیرو ائمه اطهار(ع) و عشق ورزیدن به آنان باید در عمل، منش، رفتار و گفتار شیعیان متجلی شود زیرا همه رفتار و منش ائمه معصومین (ع) با قرآن تطبیق داشت.

 

استاد حوزه مازندران با اشاره به فرامین امام صادق(ع) در مورد تطبیق سخنان ائمه اطهار(ع) با قرآن گفت: هر سخنی که با قران تطبیق نداشته باشد از ائمه معصومین(ع) نیست و رفتاری هم که با قرآن مطابقت ندارد بی ارزش است.

 

حجت الاسلام طاهری ضمن بیان حدیثی از امام علی(ع) اظهار داشت: هرکسی که توفیق دعا یابد خداوند او را از آن دعا اجابت می کند، به همین دلیل برای دعا هم باید اهل معرفت بود و بهترین زمان دعا ماه مبارک رمضان و ارزش انسان هم به دعا و خواندن خداوند است.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران، فرصت توبه و قبول آن را از دیگر نعمت های خداوند به انسان دانست و ادامه داد: ذکر استغفرالله موجب می شود تا انسان از مغفرت و بخشش خدا محروم نشود.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به فضایل «استغفرالله» در سوره نوح تاکید کرد: همانگاه که با ذکر استغفرالله از خداوند بخشش می طلبید، آسمان رحمت خود را می گشاید و مدد و یاری حق در زندگی و مال شما اتفاق می افتد.

 

حجت الاسلام طاهری افزود: شکر خداوند موجب افزایش نعمت است و امروز بهترین نعمت امنیت کشور و جامعه است، بنا بر این شکر  نعمت می طلبد تا برای سلامتی رهبر انقلاب اسلامی، مرز داران و نیروهای مسلح  و حافظان حریم نظام اسلامی دعا کنیم.    

 

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به این که شب ها و روزهای ماه مبارک رمضان بهترین ساعت ها است و باید از همه لحظات آن به بهترین شکل بهره برداری کنیم، گفت: خداوند همواره به تعالی معنوی مخلوقات خود توجه دارد و این‌که کسی به سفره گسترده این ماه روحانی توجه نکند، در حقیقت از نور به ظلمات گریخته است.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که ماه مبارک رمضان فرصت دوباره ای برای انسان است، خاطرنشان کرد: باید از این فرصتی که خداوند متعال به همه بندگان خود داده اند در جهت تهذیب درون خود بهره گیریم.

 

حجت الاسلام طاهری با بیان این که تمسک به قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت‌(ع) موجب سعادت، رستگاری و تقرب خداوند است، ادامه داد: بهترین راه مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن، پناه آوردن به قرآن کریم و عمل به مفاهیم و فرامین این کلام الهی است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که قرآن کریم بهترین هدایت کننده سعادت و رستگاری بشر است، افزود: انسان باید تلاش کند تا معارف و تعالیم ارزشمند این کتاب نورانی را در برنامه های زندگی خود قرار دهد.

 

حجت الاسلام طاهری ترویج فرهنگ قرآنی را در جامعه راهکاری مناسب و مؤثر برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان بیان کرد و افزود: ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی در کشور ما از ضروری‌ترین وظایف مسؤولان فرهنگی کشور است.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که ماه مبارک رمضان ماهی است که قرآن به کلی بر قلب نورانی پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) نازل شده است، ادامه داد: این ماه پربرکت بهترین زمان برای انس و الفت حقیقی با کلام الهی است.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، تدبر در قرآن را زمینه ساز کسب معرفت حقیقی در ماه مبارک رمضان دانست و خاطرنشان کرد: معنویت حاصل از شب ها و روزهای ماه مبارک رمضان انسان را به اوج تعالی و سعادت می رساند./202/950/ب1

ارسال نظرات