۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۹
کد خبر: ۴۳۱۵۷۸

فعالیت ۳۰۰ روحانی در کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی

مسؤول دبیرخانه نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی گفت: حدود 300 روحانی به عنوان مدیر، رابط یا امام جماعت در کانون های فرهنگی هنری مساجد فعالیت می کنند.
حجت الاسلام اباذر بیگی

حجت الاسلام اباذر بیگی، مسؤول دبیرخانه نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، به فعالیت 900 کانون فرهنگی هنری مساجد در آذربایجان غربی اشاره و اظهار داشت: از این تعداد 500 کانون به صورت روزانه و هفتگی فعال است و مابقی کانون ها در مناسبت های ملی مذهبی فعالیت می کنند.

 

وی گفت: در کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی 78 روحانی شیعه، بیش از 50 ماموستا فعالیت می کنند.

 

حجت الاسلام بیگی اضافه کرد: در کنار فعالیت روحانیان، 34 طلبه برادر غیرمعمم و از حوزه علمیه خواهران 35 نفر به عنوان مدیران کانون ها در سطح استان مشغول فعالیت هستند.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری به مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد، تصریح کرد: مدیران نباید کانون های فرهنگی هنری را فراموش کنند بلکه باید با سوق دادن جوانان به سوی کانون ها، راه را برای آن ها هموار کنند.

 

وی با اشاره به اعتماد جوانان نسبت به روحانیان، تصریح کرد: روحانیان از صدر اسلام جایگاه ویژه ای در بین مردم دارند و به این دلیل جوانان به راحتی می توانند با روحانیان ارتباط برقرار کنند و می طلبد که روحانیان با سه ویژگی سماجت، مدارا و خوش خلقی پذیرای جوانان باشند.

 

مسؤول دبیرخانه نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی گفت: حضور روحانیت در هر عرصه ای سبب موفقیت روزافزون می شود.

 

حجت الاسلام بیگی با اشاره به اعزام روحانیان کانون های فرهنگی هنری استان به دوره سفیران آسمانی در قم، افزود: از اکثر شهرستان های استان از جمله خوی، شوط، چالدران، میاندوآب، ارومیه و سلماس به این دوره اعزام شده بودند.

 

وی گفت: هدف از اجرای طرح سفیران آسمانی این است که روحانیان پس از گذراندن این دوره فشرده که از سوی اساتید برجسته برگزار می شود به کانون برگشته و کارها و برنامه های فرهنگی را به منصه ظهور برسانند و به مدیرانی که روحانی نیستند، آموزش دهند.

 

مسؤول دبیرخانه نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی ادامه داد: روحانیان می توانند اندوخته های خود را به جوانانی که به کانون ها مراجعه می کنند منتقل کنند./302/1301/ب1

ارسال نظرات