۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۴۳۱۵۸۵
در دیدار آیت الله طبرسی مطرح شد؛

خاطره آیت الله نظری از دغدغه امام خمینی نسبت به معیشت مردم در سال ۴۲

آیت الله نظری خادم الشریعه امروز در دیدار نماینده ولی فقیه در مازندران خاطره ای از دغدغه های امام خمینی(ره) نسبت به معیشت مردم در سال 1342 نقل کرد.
دیدار حضرات آیات نظری و طبرسی 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران عصر امروز با حضور در بیت آیت الله نظری با وی دیدار و گفت و گو کرد.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه در این دیدار ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، این ماه را فرصتی برای خودسازی و تقویت تقوا دانست و گفت: باید از ظرفیت معنوی این ماه عزیر نهایت استفاده صورت گیرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود مهم ترین مشکل امروز کشور را وضعیت اقتصادی و اشتغال نسل جوان دانست و با تأکید بر این که مسؤولان باید برای رفع این موضوع مهم فکری اساسی بکنند، خاطرنشان کرد: کشوری با این میزان ظرفیت خدادادی نباید جوان بیکار داشته باشد.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه در ادامه سخنان خود با نقل خاطره ای از امام خمینی(ره) در دوران تحصیل خود در سال 42 گفت: امام راحل وقتی فهمیدند بنده اهل مازندران هستم فرمودند اهل کجای مازندران هستید که بنده گفتم سوادکوه و ایشان در ادامه پرسیدند وضعیت مردم چگونه است.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه ادامه داد: بنده در پاسخ سؤال امام گفتم که معاش مردم این منطقه بر اساس دامداری و کشاورزی می گذرد و خیلی رضایت بخش نیست که امام خمینی(ره) در ادامه فرمودند مملکت ایران در حال حاضر این ظرفیت و پتانسیل را دارد که 180 میلیون نفر را به وضع روز اداره کند و تعبیر ایشان از وضع روز این بود که یک کشاورز با هلی کوپتر به کار کشاورزی بپردازد.

 

وی با بیان کشور از ظرفیت های بالای اقتصادی برخوردار است، خاطرنشان کرد: اگر مسؤولان از این توانمندی ها به خوبی استفاده کنند به حتم مشکلات و بحران های اقتصادی و هم مسأله اشتغال به کلی رفع خواهد شد.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با اشاره به این که متأسفانه بخشی از ظرفیت ها و پتانسیل های داخلی کشور به حال خود رها شده است، تصریح کرد: بحث زغال سنگ البرز مرکزی و نساجی مازندران به عنوان دو ظرفیت عظیم اقتصادی و اشتغال به دلیل برخی بی تدبیری ها امروز در سایه بی توجهی مسؤولان نابود شده است.

 

آیت الله نظری با تأکید براین که علیرغم پیگیری های بسیاری که در دوره های مختلف برای احیای نساجی و البرز مرکزی شد اما متأسفانه نتیجه مطلوب حاصل نشده است، خاطرنشان کرد: مسؤولان ارشد کشوری باید پاسخگو باشند که چرا صنایع بزرگ و مادر استان مازندران کاملاً نابود شد.

 

وی با بیان این که به حتم بنده پیگیر رفع مشکلات پیش روی زغال سنگ البرز مرکزی به عنوان یک مجموعه عظیم اقتصادی و دیگر مجموعه های نظیر خواهم بود، تصریح کرد: مردم مازندران از مسؤولان کشور انتظار دارند تا مشکلات این مراکز مهم اقتصادی و با پیشینه استان هر چه زودتر رفع شود.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نگاه بلند رهبر معظم انقلاب اسلامی به مسائل کشور، گفت: ایشان در چند سال اخیر همواره بر مسأله اقتصادی تأکید ویژه داشته و دارند و در سخنان اخیر نگرانی خود از وضعیت اشتغال کشور را اعلام کردند.

 

آیت الله نظری رهبر معظم انقلاب اسلامی شخصیتی بی نظیر، با تقوا و با زهد مالی توصیف کرد و گفت: جامعه ما باید شگرگذار وجود چنین رهبری باشد.

 

مسأله اقتصاد مقاومتی نسخه ای شفابخش برای مشکلات اقتصادی کشور است

آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران نیز در این دیدار با اشاره به دغدغه های فراوان مقام معظم رهبری نسبت به مسأله اقتصاد گفت: نامگذاری امسال ایشان به عنوان سال اقتصاد مقاومتی و تأکید بر اقدام و عمل نشان دهنده دغدغه ایشان به مسائل اقتصادی کشور است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مسأله اقتصاد مقاومتی نسخه ای شفابخش برای اقتصاد کشور است، تصریح کرد: مسؤولان اگر می خواهند شاهد بحران های اقتصادی نباشند باید همه تلاش خود را برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی به کار گیرند.

 

امامجمعه ساری با تأکید بر این که مسؤولان باید به موضوع اقتصاد مقاومتی توجه بیشتری کنند تا در مقام عمل شاهد تحقق رهنمودهای رهبری در این خصوص باشیم، گفت: متأسفانه برخی ها نسبت به موضوع اقتصاد مقاومتی کاهلی می کنند.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که کشورمان برای حل مشکلات اقتصادی نیاز به نسخه بیرونی ندارد و باید از ظرفیت های داخلی استفاده کنیم، تصریح کرد: عده ای در کشور فکر می کنند که حتماً باید آمریکا باشد تا مشکلات اقتصادی کشور حل شود در صورتی که ملت ایران هیچ نیازی به کشورهای دیگر ندارد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران، وحدت و همدلی را رمز موفقیت های کشور در عرصه های مختلف دانست و خاطرنشان کرد: در هر مقطعی مردم، علما و مسؤولان با هم وحدت و همدلی داشتند شاهد پیروزی های گسترده در کشور بودیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، وحدت علما و روحانیان در مازندران را الگویی برای کشور دانست و تصریح کرد: خوشبختانه علما و بزرگان استان برای پیشرفت و توسعه منطقه وحدت نظر دارند و این ظرفیت ارزشمندی برای استان است.

 

آیت الله طبرسی مردم کشورمان را مردمی وفادار، انقلابی و ولایت مدار توصیف کرد و با بیان این که این مردم در همه عرصه های انقلاب حضوری بی نظیر و اثربخش داشتند، بیان داشت: مردم این دیار نیز همواره علما و روحانیان را امین خود دانسته و می دانند و این نعمت بزرگی است./201/950/ب1

ارسال نظرات