۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۷
کد خبر: ۴۳۱۵۸۶

چهارمین اجلاس مجمع جوانان همکاری‌های اسلامی در مشهد برگزار می شود

دبیرکل مجمع جوانان کنفرانس اسلامی با اشاره به برگزاری کنفرانس های سازمان همکاری کشورهای اسلامی، گفت: سازمان همکاری کشورهای اسلامی سه دوره کنفرانس برگزار کرده است که تقویت روحیه برادری و اتحاد بین کشورهای اسلامی از مهم ترین اهداف آن است.
تفاهمنامه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، امروز در نشست خبری تفاهم‌نامه ای میان مجمع جوانان کنفرانس اسلامی و گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد در تالار شهدای شهرداری مشهد منعقد شد.

 

علم‌الدین مهدی اف دبیرکل مجمع جوانان کنفرانس اسلامی، در این نشست سازمان همکاری کشورهای اسلامی را دومین سازمان بزرگ بین المللی خواند و گفت: سازمان همکاری کشورهای اسلامی 56 کشور مسلمان را به عضویت پذیرفته است و دومین سازمان بزرگ بین‌المللی بعد از سازمان ملل محسوب می شود.

 

وی با اشاره به برگزاری کنفرانس های سازمان همکاری کشورهای اسلامی، اظهار کرد: سازمان همکاری کشورهای اسلامی سه دوره کنفرانس برگزار کرده است که تقویت روحیه برادری و اتحاد بین کشورهای اسلامی از مهم ترین اهداف آن است.

 

مهدی اف افزود: با برگزاری سه دوره کنفرانس دانشجویان و نخبگان کشورهای اسلامی گرد هم آمده و با اشتراک گذاری ایده های خود مشکلات و چالش‌های جهان اسلام را بررسی و به ارائه راه حل پرداختند.

 

دبیرکل مجمع جوانان کنفرانس اسلامی با اشاره به اجرای مدل شبیه‌سازی شده هیات‌های وزارتی در اجلاس وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی، ابراز کرد: این مدل شبیه سازی شده کمک می کند که جوانان نخبه با موقعیت های دشوار و مدیریت بحران آشنا شوند و تمرینی برای موقعیت‌های مهم از قبیل قطع‌نامه نوشتن است.

 

وی به ‌افراط‌گرایی و خشونت در گروه‌های تروریستی اشاره و اظهار کرد: این گروه‌های تروریستی، جوان‌های بیکار را مورد هدف قرار داده و آن ها را جذب خود می کنند بنابراین تلاش می‌کنیم با برگزاری این اجلاس‌ها آموزش‌های لازم به جوانان بدهیم.

 

مهدی اف خاطرنشان کرد: با آموزش جوانان در این کنفرانس سطح آگاهی و دانش جوانان مسلمان را افزایش داده تا وضعیت اشتغال ان ها بهبود یابد و مانع از افراط‌گرایی آن‌ها شویم.

 

دبیرکل مجمع جوانان کنفرانس اسلامی توجه به اقتصاد کشورهای اسلامی را از دیگر برنامه های این سازمان خواند و بیان کرد: توسعه اقتصادی در برخی کشورهای اسلامی با مشکل مواجه شده است و به دنبال بررسی راه‌کارهای رفع این معضل نیز هستیم.

 

وی به اسلام هراسی در جهان اشاره و ابراز کرد: در بسیاری از کشورهای غیراسلامی جوانان تصویر درستی از اسلام ندارند و با اسلام هراسی مواجه هستند، ما با برگزاری این کنفرانس به دنبال ارائه اسلام ناب و برطرف کردن دیدگاه های منفی در مورد اسلام هستیم.

 

در ادامه این نشست هادی قاسم پور، مشاور شهردار مشهد از برگزاری چهارمین اجلاس بین‌المللی مجمع جوانان کنفرانس اسلامی در اواخر مهرماه در مشهد خبر داد و گفت: در این اجلاس نمایندگان سازمان همکاری اسلامی و سایر نهادهای آن مانند آیسسکو و ارسیکا، سفرای کشورهای اسلامی و دانشگاهیان حضور خواهند داشت.

 

قاسم‌پور با بیان این که 100 نفر از دانشجویان و جوانان کشورهای اسلامی در این اجلاس شرکت خواهند داشت، گفت: تلاش می‌شود 50 نفر از جوانان و دانشجویان نخبه ایرانی نیز در این اجلاس شرکت کرده و نقش‌های شبیه‌سازی شده هیات‌های وزارتی را در اجلاس وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی ایفا کنند.

 

مشاور شهردار به موضوعات چهارمین اجلاس بین‌المللی مجمع جوانان کنفرانس اسلامی اشاره و اظهار کرد: مشارکت یکپارچه در مبارزه با افراط‌گرایی و تقویت همبستگی اسلامی، ارتقای جایگاه جوانان در توسعه شهرها، صلح و اتحاد در جهان اسلام، ارتقای جایگاه جوانان در توسعه شهرها، صنایع فرهنگی، گردشگری حلال و سالم در جهان اسلام، از جمله موضوعات قابل‌بررسی در این اجلاس خواهد بود.

 

وی به دیگر موضوعات چهارمین اجلاس بین‌المللی مجمع کنفرانس اسلامی اشاره و بیان کرد: ارتقای نقش جوانان در توسعه شهرها و دستیابی به اهداف توسعه پایدار شهری، بررسی نمونه‌ها و مدل‌های موفق مشارکت جوانان در کشورهای اسلامی، آشنایی با ایران اسلامی و مشهد مقدس به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 در بین دولت‌های اسلامی از جمله ریزموضوع های این اجلاس است.

 

قاسم پور با اشاره به معرفی ظرفیت های معرفی ظرفیت‌های شهر مشهد به جهان اسلام، گفت: برنامه های متنوع فرهنگی برای معرفی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی در سال 2017 در بین دولت‌های اسلامی از طریق جوانان و نمایندگان آنان در این اجلاس از جمله در نظر گرفته شده است.

 

دبیر چهارمین اجلاس بین المللی مجمع جوانان کنفرانس اسلامی افزود: بازدید از پروژه‌های و اماکن تاریخی و فرهنگی شهر، اجرای تئاتر با موضوع جوانان جهان اسلام، اجرای جنگ و سرود با محوریت جوانان از جمله برنامه‌های فرهنگی چهارمین اجلاس مجمع جوانان همکاری‌های اسلامی است.

 

وی خاطرنشان کرد: این اجلاس از سوی مجمع جوانان کشورهای اسلامی برای گفتگو و همکاری گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد با همکاری دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی، دبیرخانه مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017، شورای اسلامی شهر مشهد، شورای راهبردی مشهد 2017 و مدیریت روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری مشهد برگزار خواهد شد.

 

در ادامه مجید پیراسته، رییس شورای راهبردی چهارمین اجلاس مجمع جوانان همکاری‌های اسلامی مشهد با اشاره به انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 ابراز کرد: هدف ما این است که مردم کشورهای مختلف به ویژه مسلمانان را با این رویداد(برگزاری مجمع جهانی کشورهای اسلامی) که قرار است در مشهد برگزار شود، آشنا کنیم./201/1310/ب1

ارسال نظرات