۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۴۳۱۶۶۰

۱۰۰ حساب مرتبط با حزب الله لبنان مسدود شد

همزمان با اجرای تحریم مالی آمریکا علیه حزب‌الله، رییس بانک مرکزی لبنان از مسدود شدن 100 حساب مرتبط با حزب‌الله خبر داد.
حزب الله

به گزارش خبرگزاری رسا، «ریاض سلامه» رییس بانک مرکزی لبنان اعلام کرد که در مسیر قانون تحریم‌های جدید آمریکا علیه حزب‌الله، 100 حساب بانکی مرتبط با این حزب مسدود شده است.

 

سلامه به شبکه «CNBC» گفت: بانک مرکزی در راستای اجرای قانون، کار می‌کند و اولویت، باقی ماندن لبنان در عرصه تعاملات مالی بین‌المللی است به همین دلیل تصیم به اجرای قانون (تحریم‌های وضع شده از سوی آمریکا) گرفتیم.

 

وی در ادامه اعلام کرد: این برای لبنان مهم است که در گردش های مالی بین‌المللی حضور داشته باشد، هر چه «حرف‌گوش‌کن ‌تر» باشی به پول بیشتری دست می‌یابی؛ ما اموال غیرقانونی را در سیستم خود نمی‌خواهیم همانگونه که نمی‌خواهیم تعداد کمی از لبنانی‌ها وجهه کشور یا بازارهای مالی را تخریب کنند.

 

سلامه تاکید کرد بانک مرکزی لبنان در سایه اختلافات سیاسی و تنش‌های گسترده کنونی در خاورمیانه، برای حفاظت از ثبات نقدی می‌کوشد.

 

یک منبع در بانک مرکزی لبنان به وبگاه روزنامه «الوطن» عربستان گفت، براساس تحریم‌های آمریکا، طی روزهای آینده حساب بانکی مربوط به حزب الله و در رأس آن حساب بیمارستان «الرسول الاعظم» مسدود خواهد شد.

 

این بیمارستان بزرگترین بیمارستان متعلق به حزب الله است و مجروحان شرکت‌کننده در جنگ سوریه در این بیمارستان درمان می‌شوند.

 

پیشتر، فراکسیون پارلمانی حزب‌الله، تحریم آمریکا را محکوم و از همکاری نظام پولی لبنان و برخی مسؤولان این کشور با آمریکا علیه حزب‌الله بشدت انتقاد کرده بود.

 

فراکسیون «الوفاء للمقاومة» در پارلمان لبنان، وابسته به مقاومت، ماه پیش (23 اردیبهشت) در بیانیه‌ای گفته بود که «قانونی که اخیرا در آمریکا تصویب شده و به موجب آن بانک‌های لبنانی باید مطابق احکام و قوانین آمریکا فعالیت کنند، به کلی مردود است؛ زیرا این قانون در پی ایجاد جنگ داخلی است که بانک مرکزی و تعدادی از بانک‌ها در تشدید آن سهیم هستند و از طرفی حاکمیت مالی و پولی لبنان را مصادره می‌کند./982/ب102/د

ارسال نظرات