۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۴۳۱۹۲۴

۲۶ خرداد؛ آغاز داوری مرحله اول آثار جشنواره «طلایه داران هدایت»

مسؤول امور مبلغان اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از برپایی جشنواره طلایه داران هدایت در دو مرحله شهرستانی و استانی خبر داد و گفت: داوری مرحله شهرستانی آثار از 26 خرداد در شهرستان ها به صورت جداگانه آغاز می شود.
همایش «طلایه داران تبلیغ»

حجت‌الاسلام حسینعلی رحمتی، مسؤول امور مبلغان اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، گفت: اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در نظر دارد به منظور تقدیر و تجلیل از خدمات، فعالیت ها و تجربیات روحانیان طرح استقرار و هجرت استان، جشنواره فراخوان آثار عملکردی روحانیان با عنوان «طلایه داران هدایت» را برگزار کند.

 

وی ادامه داد: در حال حاضر در این طرح بیش از ۷۰۰ روحانی در قالب طرح استقرار و هجرت در استان خراسان رضوی مشغول فعالیت هستند که با توجه به پیش بینی های صورت گرفته و امکان ارسال بیش از یک اثر از سوی شرکت کنندگان، آثار ارسالی به بیش از 700 اثر خواهد رسید.  

 

حجت الاسلام رحمتی از برپایی این جشنواره در دو مرحله شهرستانی و استانی خبر داد و گفت: داوری مرحله شهرستانی آثار از 26 خرداد در شهرستان ها به صورت جداگانه آغاز می شود.

 

وی با اشاره به این که این جشنواره در دو مرحله شهرستانی و استانی برگزار می شود، ‌خاطرنشان کرد: ۳۱ اردیبهشت ماه آخرین مهلت ارسال آثار این جشنواره به ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان است.

 

 وی درادامه درباره شرایط شرکت کنندگان در این جشنواره بیان کرد: فعالیت ها و آثار ارسالی باید از ابتدای سال ۱۳۹۳ تا پایان سال ۱۳۹۴ و دو ماهه اول سال ۱۳۹۵ باشد.

 

حجت الاسلام رحمتی با بیان این که فعالیت ها و آثار باید در قالب های بنر، جزوه، ‌ تخته شاسی، کتاب و سی دی ارائه شود و قابلیت استفاده در نمایشگاه را داشته باشد، اظهار کرد: روحانیان مستقر و هجرت می توانند تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری آثار خود را به ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان خود تحویل دهند.

 

حجت الاسلام رحمتی با اشاره به زمان و مکان برگزاری مرحله استانی این جشنواره گفت: ۲۴ تیرماه زمان برگزاری مرحله استانی این جشنواره در محل اداره کل تبلیغات اسلامی است.

 

وی افزود: علاقه مندان برای شرکت در جشنواره «طلایه داران هدایت» و کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت www. Tebyan-khorasan.ir مراجعه کرده و یا با شماره های ۳۲۲۱۵۲۰۰ و ۳۲۲۱۵۲۱۹ تماس حاصل کنند.

 

مسؤول امور مبلغان اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: در این جشنواره پس از دریافت آثار، کلیه موارد پس از جمع بندی از سوی هیأت داوران متخصص ارزیابی شده و به نفرات برتر، جوایز ارزنده ای اهدا می شود.

 

وی با اشاره به این که این آثار در جشنواره ویژه ای در قالب ۲۳ نمایشگاه برای عموم مخاطبان در شهرستانها و مرکز استان به نمایش گذاشته می شود، تصریح کرد: از نفرات برتر با حضور شخصیت های علمی و فرهنگی کشوری و استانی تجلیل می شود.

 

مسؤول امور مبلغان اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی درباره اهداف برگزاری این جشنواره گفت: افزایش انگیزشی روحانیان مستقر و هجرت و انتقال تجربیات تبلیغی، آشنایی اقشار مختلف با عملکرد روحانیان مستقر و هجرت، شناسایی ظرفیت ها و توانایی های روحانیان و زمینه سازی جهت تقدیر و تجلیل از مبلغان برتر، ارزیابی عملکرد روحانیان مستقر و هجرت و ایجاد روحیه نشاط و طراوت بیشتر در روحانیان با اجرای طرح های جدید را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

 

وی افزود: نوآوری و خلاقیت در جذب اقشار مختلف به مسجد جهت اقامه نماز جماعت، ابتکار و نوآوری در تعظیم شعائر و مراسم دینی، سیاسی و ملی، تفسیر قرآن کریم و نهج البلاغه، اجرای طرح های فرهنگی از قبیل اعتکاف، غبارروبی، عرفه، مراسم سال تحویل، هسته های فرهنگی و گفتمان دینی در مدارس، تلاش ها و روش های مدیریت مجموعه های داخل مسجد از قبیل هیئت امناء مسجد، آموزش های روخوانی، ‌ روانخوانی و حفظ قرآن از محورهای اصلی این جشنواره است.

 

حجت الاسلام رحمتی تلاش و ابتکار در توسعه فرهنگ عفاف و حجاب و فرهنگ کتابخوانی، محصولات فرهنگی تولیدی شامل کتاب، نرم افزار، کمک آموزشی، ابتکار و خلاقیت در کاهش آسیب های اجتماعی در عروسی ها، عدم استفاده از ماهواره، کاهش طلاق، پیشگیری و کاهش اعتیاد، تلاش در نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی و ترویج فرهنگ اسلامی در ازدیاد نسل، تشویق جوانان به ازدواج، فعالیت های عمرانی ویژه همچون ساخت مسجد، حسینیه، خانه عالم، مرکز فرهنگی و فعالیت های فرهنگی و قرآنی همسر را دیگر محورهای جشنواره «طلایه داران هدایت»عنوان کرد./303/934/ب1

ارسال نظرات