۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۴۳۲۰۵۳
نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری:

سازمانی که استقلال رأی ندارد فاقد صلاحیت قضاوت بین المللی است

حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی با اشاره به اقدام اخیر سازمان ملل در حذف نام عربستان از لیست ناقضان حقوق بشر، گفت: این حرکت، کاملا حیثیت سازمان ملل را مخدوش و هویت آن را روشن ساخت؛ بر این اساس نسبت به سایر تصمیم های این سازمان از جمله احکامی که درباره جمهوری اسلامی ایران داشته نیز اعتمادی وجود ندارد.
حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی

حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی عبدخدایی، مدیر مدرسه علمیه جعفریه مشهد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به اقدام اخیر سازمان ملل در حذف نام عربستان از لیست ناقضان حقوق بشر گفت: اصل وارد شدن عربستان در لیست ناقضان حقوق بشر سازمان ملل، گویای جنایات فراوان این رژیم مستبد است که خصوصا در بحرین و یمن افزون بر نظامیان، مردم و کودکان بی گناه را تحت حملات بی رحمانه خود قرار داده و بزرگ ترین آفت دنیای اسلام است.

 

وی با بیان اینکه دستپرورده های عربستان در قالب داعش، القاعده و پیش تر، بن لادن جنایات بی شماری رقم زده اند و اکنون نیز عراق  و سوریه  در آتش جنایات آن ها می سوزد، حذف عربستان از لیست ناقضان حقوق بشر را روشنگر عدم استقلال سازمان ملل و وابستگی آن به پول و زور معرفی کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی ادامه داد: این در حالی است که قاضی و ارگان قضایی باید کاملا استقلال رأی داشته باشد، تنها حق را ببیند و بر مبنای حق و واقعیت نظر دهد.

 

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری با طرح این پرسش که آیا سازمانی که تا این حد تحت اثر پول قرار می گیرد صلاحیت قضاوت بین المللی را دارد؟، خاطرنشان کرد: این حرکت کاملا حیثیت سازمان ملل را مخدوش و هویت او را روشن ساخت از این رو نسبت به سایر تصمیم های آن از جمله احکامی که درباره جمهوری اسلامی ایران داشته نیز اعتمادی وجود ندارد.

 

مدیر مدرسه علمیه جعفریه مشهد تصریح کرد: این چگونه سازمانی است که یک روز در عوض پول، آن همه جنایات عربستان را نسبت به کودکان یمن نادیده می گیرد و یک روز هم به سبب زور امریکا حقوق ملت ایران را پایمال می کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عبدخدایی افزود: در پی این اقدام، برای همه مردم جهان حتی غربزده ها روشن شد که امیدی به سخنان فریبنده غرب نیست؛ آن ها گاهی به سیاست خشن هابز و نیچه متسمک می شوند و منطقه ای را به خاک وخون می کشند و گاه به سیاست مزورانه ماکیاولی چنگ می زنند و در قالب سازمان بین المللی و چهره فریبنده صلح جویی، حقوق میلیون ها ضعیف را پایمال می کنند.

 

بان کی مون هویت تشکیلات قضایی را که باید مدافع حقوق بشر باشد زیر سؤال برد

سفیر اسبق ایران در واتیکان اضافه کرد: گرچه ممکن است برخی عذر بان کی ون را بپذیرند ولی به هر حال او ضربه مهلکی بر حیثیت سازمان ملل وارد کرد و هویت یک تشکیلات قضایی که باید مدافع حقوق بشر باشد را زیر سؤال برد.

 

وی گفت: خروج عربستان سعودی از لیست سیاه ناقضان حقوق بشر از سوی سازمان ملل نشان داد که نمی توان به نهادهای جهانی اعتماد داشت و بشریت باید به سمت طرفداران واقعی حق و حقیقت حرکت کنند تا حقوق مردم مستضعف جهان با نظریات  و همگامی و همفکری آن ها تأمین شود./302/930/ب1

ارسال نظرات