۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۴۳۲۱۷۷
آيت الله تسخيري:

عربستان پاسخ گوي مطالبات امت اسلامي باشد

مشاور مقام معظم رهبري در امور جهان اسلام گفت: عربستان بايد پاسخ گوي سوء مديريت خود در جريان فاجعه منا باشد و به امت اسلامي در اين رابطه به صورت شفاف پاسخ دهد نه اين كه به فرافكني و متهم كردن ديگران دست بزند.
آيت‌الله محمدعلي تسخيري، مشاور مقام معظم رهبري در امور جهان اسلام

به گزارش خبرگزاری رسا، آيت‌الله محمدعلي تسخيري، مشاور مقام معظم رهبري در امور جهان اسلام در گفت و گویی با اشاره به تعطيلي حج سال جاري گفت: حج عبادتي از سوي خداوند براي همه مسلمانان است و اين نگاه عربستان در تضاد با دستورات خداوند است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبري افزود: حج كنگره عظيمي است تا امت اسلامي با حضور در آن به برادري و وحدت فكر كنند و اختلافات در پرتو آن به حاشيه برود؛ اين اقدام عربستان در تضاد با وحدت امت اسلامي هم است.

 

مشاور مقام معظم رهبري در امور جهان اسلام با اشاره به فاجعه منا عنوان كرد: به واسطه سوء مديريت مسئولان عربستان؛ هزاران نفر از امت اسلامي داغدار شدند و امنيت و آرامش مراسم حج زير سوال رفت.

 

عضو مجلس خبرگان رهبري اظهار كرد: عربستان بايد پاسخ گوي سوء مديريت خود در جريان فاجعه منا باشد و به امت اسلامي در اين رابطه به صورت شفاف پاسخ دهد نه اينكه به فرافكني و متهم كردن ديگران دست بزند.

 

مشاور مقام معظم رهبري در امور جهان اسلام با بيان اينكه محروم كردن ايراني ها از مراسم حج امسال مصداق «صد عن سبيل الله» است، گفت: اين جمله قرآني عواقب بسيار بدي براي ممانعت كنندگان از ورود مردم به خانه خدا پيش بيني كرده است و گناه عظيمي است./1330/د102/س

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات