۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۱
کد خبر: ۴۳۲۲۸۵
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

عالمان جهالت را از مردم دور می کنند

استاد برجسته اخلاق گفت: عالمان با خضوع جهالت و منکرات را از مردمان جامعه دور می کنند و به آنها آگاهی می دهند.
حجت االسلام والمسلمین انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه بعد‌ظهر امروز دوشنبه 24 خرداد ماه در مسجد امیر(ع) گفت: فهم راهی برای سعادت فرد و همراهانش برای سعادت دنیوی و اخروی است.

 

وی افزود: بخشی از فهم که سرچشمه آن انسان می‌باشد امور بدیهی است همچون شب، روز، گرما و سرما که نیازی به دلیل و برهان ندارد برای همگان قابل فهم است.

 

کارشناس مذهبی در خصوص فهم، بیان داشت: بخشی از فهم که برای انسان‌ها امکان‌پذیر نیست بر عهده انبیائ الهی و اهل بیت واگذار شده است.

 

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به پاکی ظاهر و باطن، اظهار داشت: افراد با زدودن آلودگی‌های ظاهر و باطن خود به قرب‌الهی نزدیک می‌شوند همانا این مرتبه عالی‌ترین سلسله مراتبی است که فهم مسایل مختلف و مهم است.

 

وی گفت: برخی از عالمان از طریق فهم و بصیرتی که دارا هستند جهالت و منکرات بسیاری از مردم را با خشوع و نرمی گفتار اصلاح می‌کنند.

 

محقق علوم قرآنی پیرامون موضوع ادب باطنی، یادآور شد: ادب باطنی کلیدی برای فهم و تشخیص می‌باشد همچون حر، که بالاترین مقام انسانی را با ادب به پیشگاه امام حسین(ع) به دست آورد.

 

حجت الاسلام و المسلمین انصاریان، در ادامه گفت: فهمی که از سوی بندگان مقرب الهی مردم ار آن آگاه می‌شوند فهم اعطایی پروردگار نام دارد، عده کثیری از منحرفین با این فهم به رستگاری دست یافته‌اند.

 

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان موضوع تفکر، تاکید کرد: اندیشه کردن دل مرده را زنده می‌کند انسانی که با فهم و تفکر آگاه می‌شود هرگز در برابر مشکلات و منکرات تسلیم نمی‌شود.

 

وی با اشاره به بیداری معنوی در انسان‌ها، افزود: با بینا کردن قلب و چشم انسان‌ها درک، تشخیص حق از باطل را به دست خواهند آورد، شکر‌گزار بخش کوچکی از نعمت‌های خداوند مهربانشان خواهند بود.

 

حجت الاسلام و المسلمین انصاریان، در پایان گفت: ویژگی‌ دوم، مردمی که فهم و دانایی را کسب کرده‌اند؛ این است که در مقابل ظلم و بدی که به آنها می‌شود گذشت می‌کنند ظلم آنان را نقطه تلخ کردن و بی‌آبرویی آنان قرار نمی‌دهند./۸۵۶/202/ب3

ارسال نظرات