۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۹
کد خبر: ۴۳۲۲۹۶
استاد حوزه علمیه:

وجود سختی در زندگی لطف خدا بر بندگان است

استاد حوزه علمیه با اشاره به وجود سختی در زندگی انسان، گفت: وجود سختی در زندگی و به هنگام مرگ لطف خداوند بوده و انسان با انجام اعمال خود می تواند میزان این سختی را کاهش دهد.
حجت الاسلام کریم پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام کریم پور استاد حوزه علمیه در مراسم سخنرانی که بعد از ظهر دوشنبه در مسجد جامع تهرانسر برگزار شد، تاکید کرد: اگر شیعیان واقعی به وسیله توبه سعی بر پاک کردن گناهان خود نداشته باشند خداوند از سوی ابتلا به مریضی، فقر و بسیاری از سختی ها گناهان آنان را پاک خواهد کرد.

 

حجت الاسلام کریم پور افزود: براساس آیه 34 سوره اعراف قرآن کریم که می فرماید؛(وَلِكُلِّ أُمَّةٍ أَجَلٌ فَإِذَا جَاء أَجَلُهُمْ لاَ يَسْتَأْخِرُونَ سَاعَةً وَلاَ يَسْتَقْدِمُونَ)، برای هر شخص خداوند موعدی قرار داده که اگر اجل هرکسی فرا رسید پایان عمرش رسیده است، نمی تواند دقیقه و ساعتی این زمان را جلو و عقب بیندازد.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به روایت نقل شده از پیامبراکرم(ص)، اظهار داشت: مرگ نزد یک انسان مٌحسن به منزله نوشیدن شربتی خنک در تابستانی بسیار گرم است.
 


وی با اشاره به فرمایشی از امیرمومنان(ع)، ابراز داشت: اشتیاق به مرگ برای امام علی(ع) مانند اشتیاق طفل شیر خوار به سینه مادر است.


 
حجت الاسلام والمسلمین کریم پور، با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) تصریح کرد: اگر شیعیان واقعی با توبه و استغفار سعی بر پاک کردن گناهان خود نداشته باشند خداوند از سوی مریضی، فقر و بسیاری از سختی ها گناهان آنان را پاک خواهد کرد، اگر این گناهان باقی ماند فشار قبر به هنگام مرگ و در نهایت در دوزخ پاک خواهد شد.

 

وی ادامه داد: انسان چه اعمالی انجام دهد تا سختی مرگ برایش آسان شود، در درجه اول دوستی با اهل بیت، کسی که امام علی(ع) را دوست بدارد خداوند رنج هنگام مرگ را برایش آسان می سازد، صله رحم و احسان به والدین از جمله این اعمال است و امام صادق(ع) در این مورد می فرمایند؛ اگر تمام عمرت هیچ کار خیری برای بندگان خدا انجام ندهی و فقط به پدر و مادر خدمت کنی همین برای به بهشت رفتن کافی است.

 

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه نیکی به والدین در جامعه کمرنگ شده است، تاکید کرد: متاسفانه امروز ارزش‌ها به ضد ارزش تبدیل شده که این موضوع بسیار خیلی ناگوار است، دختران و پسران فرصت حضور در کنار خانواده را غنیمت بشمارید.


وی افزود: شیطان قسم خورده تا لحظه آخر ایمان را از انسان ها بگیرد و خداوند بهشت را به مومنانی که تقوا پیشه کرده و استقامت دارند بشارت داده است./202/811/ب1

 

ارسال نظرات