۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۴۳۲۳۰۶
کارشناس مسائل مذهبی:

مسائل خویشاوندی در اسلام پس از خط کشی ایمانی مطرح است

حجت الاسلام اصغری حسامیه با اشاره به لعنت خدا بر ابولهب، عموی پیامبر در قرآن، گفت: قرآن عموی پیامبر را که به او ایمان نداشت لعنت می کند، از این رو حساب هرکس با خود اوست؛ امروز نیز افرادی هستند که نسبت به اندیشه امام غریبه اند اما در ظاهر جزو خانواده ایشان محسوب می شوند.
اصغری حسامیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام علیرضا اصغری حسامیه، مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان، امروز در ادامه سلسله جلسات تفسیر سوره های کوتاه قرآن کریم در مسجد المهدی زاهدان، گفت: سوره مسد یا تبت، این دو نام خود را از کلمه اول و کلمه آخر سوره گرفته است.
 

وی با اشاره به روایتی از صادق الائمه(ع) بیان کرد: امام صادق(ع) فرمودند در هنگام خواندن سوره مسد، ابولهب را لعنت کنید.
 

کارشناس مسائل مذهبی به شرح شأن نزول سوره مسد پرداخت و افزود: اول دعوت پیامبر آیه آمد که تبلیغ را از نزدیکان شروع کند، ایشان نیز این کار را آغاز و نزدیکان خدا را دعوت کردند آمدند در دو شب ابتدایی نتوانستند صحبت کنند اما در شب سوم ابولهب بعد سخنان پیامبر به ایشان اهانت کرد، سپس سوره مسد نازل شد که هم او و هم همسرش را که هیزم در راه پیامبر قرار می داد، لعنت کرد.
 

مسؤول دفتر نمایندگی ولی بقیه در جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان ادامه داد: بنا بر حکایات، ابولهب و همسر او کافر مردند، از این رو سوره مسد یک پیشگویی در این مورد نیز انجام داده است همچنین بریده شدن دست ابولهب کنایه از گرفتن قدرت و ثروت او است که با آنها علیه پیامبر اقدام می کرد.
 

وی عنوان کرد: مسائل خانوادگی و نسب ها و آشنایی بعد از خط کشی ایمانی مطرح است، از این رو قرآن عموی پیامبر را که به او ایمان نداشت لعنت می کند و حساب هرکس با خود اوست امروز نیز افرادی هستند که نسبت به اندیشه امام غریبه هستند اما در ظاهر جزو خانواده ایشان محسوب می شوند.
 

حجت الاسلام اصغری حسامیه با بیان اینکه ثروت ابولهب به کار او نیامد، اظهار داشت: کسی که برای قیامت خود اندوخته داشته باشد ثروت او به کارش می آید و در غیر ای نصورت در قیامت بهره مند نخواهد بود، از این رو ثروت تا هنگامی که به خدا وصل باشیم برای ما سودمند است و به تنهایی فایده ندارد، در آیات دیگر نیز مال و فرزند به عنوان وسیله آزمایش آمده است، علاوه بر این، نیت در انجام عمل صالح بسیار مهم است./831/202/ب2

ارسال نظرات