۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۵
کد خبر: ۴۳۲۵۰۸
آيت الله نمازي:

قرآن به نیازهای بشر پاسخ داده است

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: قرآن هرآنچه را كه بشريت در مسائل اعتقادي، اخلاقي، حقوقي، تاريخي، سياسي و مديريتي به آن نياز دارد را به خوبي و با بياني رسا بيان كرده است.
آيت الله عبدالنبي نمازي در گفت وگو با رسا

آيت الله عبدالنبي نمازي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، يكي از حكمت ها و الطاف خفيه و جليه ذات اقدس ربوبي به بشريت را ارسال كتب آسماني بربشريت براي تعليم، آموزش، تربيت و هدايت بشريت دانست و افزود: آخرين كتاب آسماني بعد از تورات و انجيل و زبور حضرت داود، نزول قرآن در ماه مبارك رمضان و در شب قدر به پيامبراكرم(ص) است.

 

وي با بيان اينكه سخن گفتن پيرامون قرآن، عظمت، جلالت، حقايق، معارف، دقايق و معجزات نيازمند زمان طولاني است، به برخي از معجزات قرآن اشاره كرد و گفت: نخستین  معجزه اي كه در قرآن و در روايات براي ائمه معصومين ذكر شده است اين است؛ قرآن كتابي است كه كهنه شدني نيست و تاريخ انقضاء و پايان ندارد.

 

آيت الله نمازي تأكيد كرد: هرچه انسانها با قرآن بيشتر در ارتباط باشند و آموزش و تعليم ببينند لحظه به لحظه زيبايي و طروات و تازگي قرآن براي آنها بيشتر نمودار خواهد شد.

 

وي افزود: در طول تاريخ نويسندگان و انديشمندان و علماي زيادي آمدند و تأليفات و آثار فراوان قلمي از خود بر جاي گذاشتند اما بعد از مدتي اين آثار به دست فراموشي سپرده شدند اما قرآن اين چنين نيست.

 

نماينده ولي فقيه در كاشان يادآور شد: امروز بعد از گذشت 1437 سال از هجرت پيامبر، روز به روز قرآن در جوامع اسلامي و حتي غير اسلامي در غرب و اروپا قرآن خودش را بيشتر عرضه مي‌كند.

 

وي افزود: در روايتي امام رضا(ع) از امام صادق(ع) نقل مي كند، شخصي از امام صادق(ع) سؤال كرد، رمز و راز اينكه هرچقدر انسان ها با قرآن بيشتر در ارتباط باشد و مطالعه و تحقيق و بحث كند باز هم مطالب تازه اي را كشف مي كند چيست، امام صادق مي فرمايد، راز و رمز تازه ماندن قرآن اين است كه خداوند براي قرآن تاريخ انقضاء و مصرف قرار نداده است.

 

به گفته وي، كتب ديگر آسماني مانند تورات و انجيل تاريخ مصرف داشتند و تاريخ مصرف آنها تا زمان ظهور پيامبراكرم(ص) بود و بعد از پيامبر اكرم(ص) تاريخ آنها منقضي شده است.

 

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: خداوند براي قرآن زماني را قرار نداده است و قرآن نيز اختصاص به قوم و گروه و طايفه خاصي ندارد، در حاليكه تورات حضرت موسي به يهود اختصاص داشته است و انجيل حضرت عيسي مخصوص اهل كتاب و نصاري و مسيحيت بوده است اما قرآن بر خلاف تورات و انجيل كه براي يك قوم و گروه و زمان خاصي نازل شده است، تاريخ مصرف و تاريخ انقضا ندارد.

 

آيت الله نمازي افزود: قرآن در هر زماني كه به آن مراجعه كنيد تازه است و كهنه شدني نيست و قرآن در نزد هر گروه و قومی این گونه بوده و اين تازگي قرآن تا روز قيامت وجود دارد.

 

عضو مجلس خبرگان يادآور شد: به لحاظ فني و كارشناسي نيز همه دانشمندان قرآن شناس و مفسران قرآن و علما اقرار كرده اند هربار كه به قرآن مراجعه كرده اند با وجود اينكه آيات قرآن را صدها بار تلاوت و تحقيق كرده اند، اما هر بار كه آياتي از قرآن را تلاوت مي كنند نكته جديدي را كشف كرده اند.

 

به گفته وي، يكي از معجزات قرآن، زايندگي  و قدرت توليد است و قرآن تاريخ مصرف ندارد و براي همه دوران ها و زمان ها است.

 

آيت الله نمازي تأكيد كرد: قرآن  هرآنچه را كه بشريت در مسائل اعتقادي، اخلاقي، حقوقي، تاريخي، سياسي و مديريتي به آن نياز دارد را به خوبي و با بياني رسا بيان كرده است.

 

وي چگونگي مقابله با استكبار را يكي از مسائل امروز ملت هاي مسلمان جهان دانست و افزود: خداوند يك سلسله آياتي را در زمينه استكبار شناسي و رابطه امت اسلامي با استكبار نازل كرده است كرده است و خداوند تمام راه هاي نفوذ و سلطه ابرقدرت ها و كفار و دشمنان اسلام را بر امت اسلامي بسته است./302/1307/ب1

ارسال نظرات