۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۱
کد خبر: ۴۳۲۵۲۶

برپایی نخستین مسجد قرآنی در نمایشگاه قرآن و عترت مشهد

معاون اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی گفت: نخستین مسجد قرآنی در یازدهمین نمایشگاه‌ قرآن و عترت مشهد برپا می‌شود.
نمایشگاه قران

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان، حجت‌الاسلام محمد اسماعیلی، معاون اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان رضوی، امروز خبر برپایی غرفه این مرکز در «یازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد مقدس» را اعلام کرد و گفت: مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان برای نخستین بار در نمایشگاه‌های قرآن و عترت مشهد اقدام به برپایی نخستین مسجد در نمایشگاه یازدهم کرد.

 

وی در ادامه افزود: در نمایشگاه‌های قرآن، محصولات و آثار مرتبط با قرآن به نمایش گذاشته و مردم از آن استفاده می‌کنند که همواره خلأ وجود یک مسجد با رویکرد قرآنی در نمایشگاه احساس می‌شد و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، نخستین مسجد قرآنی با مساحت 300 مترمربع در سالن فردوسی، ورودی شماره یک برپا می‌شود.

 

مسؤول غرفه مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان با بیان این‌که هر شب نماز جماعت مغرب و عشاء در این مسجد برگزار می‌شود، اظهار کرد: هدف اصلی برپایی این غرفه و اقامه نماز جماعت در محیط نمایشگاه، تقویت فضای معنوی و روحانی حاکم بر این نمایشگاه است.

 

وی برنامه‌های این غرفه را تشریح کرد: برگزاری نماز مغرب و عشاء به صورت جماعت از سوی علما و اساتید حوزه علمیه و ارائه آخرین محصولات و کتب منتشرشده از سوی این مرکز، از جمله برنامه‌های غرفه مرکز رسیدگی به امور مساجد است.

 

حجت‌الاسلام اسماعیلی اضافه کرد: تلاوت قرآن کریم از سوی قاریان بین‌المللی قرآن همچون حمید شاکر نژاد، محمدجواد پناهی، محمدجواد کاشفی و رضا عابدین زاده از دیگر برنامه‌های غرفه در نمایشگاه به شمار می‌رود.

 

وی با بیان این که این غرفه دارای بخش‌ دیگری از جمله بخش آموزش و پژوهش است افزود: در بخش آموزش و پژوهش آخرین کُتب چاپ ‌شده، نشریات، دستاوردهای ائمه جماعات و تابلوی محتوایی رواق معرفت برای بازدید عموم به نمایش گذاشته می‌شود.

 

لازم به یادآوری است، یازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد مقدس از 26 خرداد تا 2 تیرماه 1395 مصادف با 9 تا 16 ماه مبارک رمضان 1437 هجری قمری از ساعت 18 الی 23 پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود./101/861/ب1

ارسال نظرات