۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۴۳۲۵۴۰
حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان:

هدف نهایی شیعه رسیدن به مقام قرب الهی است

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: هدف نهایی شیعه قیامت یا رسیدن به بهشت نیست بلکه واصل شدن به قرب الهی است، که قرآن مجید از آن به مقام صدق تعبیر می‌کند.
حجت الاسلام انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان استاد برجسته حوزه علمیه، شامگاه یکشنبه 22 خردادماه به مناسبت ماه مبارک رمضان در حسینیه همدانی‌ها به سخنرانی پرداخته و درباره حقیقت شیعه واقعی، گفت: شیعه حقیقی مسافری با اخلاص به سوی حضرت باری تعالی است.

 

وی افزود: قیامت یا رسیدن به بهشت هدف نهایی شیعه واقعی نیست بلکه قیامت یا بهشت محل یا زمانی برای رسیدن به قرب الهی است، که قرآن مجید از جایگاهی که خدا برای آنان قرار داده به مقام صدق در کنار پروردگار دارای حقیقت نام می‌برد.

 

این مفسر قرآن کریم در توضیح اینگونه معرفت با اشاره به داستان حضرت آسیه، اظهار داشت: حضرت آسیه(س) وقتی به خاطر ایمانش محکوم شد که با میخ های سنگین به چهارمیخ کشیده شود بدون ناراحتی آن را پذیرفت چراکه او خود را مسافری به سوی پروردگار می‌دانست و طلب قرب الهی را داشت.

 

این خطیب مشهور افزود: معرفت و کرامت حضرت آسیه(س) طوری بود که می‌دانست فرعون با این اقدام، به سفر او برای رسیدن به قرب الهی سرعت بخشیده است به همین دلیل به راحتی حکم محکومیت خود را پذیرفت و در مقابل فرعون تسلیم نشد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به بی‌ارزشی عشق‌های دنیایی در مقابل عشق الهی، عنوان کرد: هیچ کدام از عشق‌های دنیایی برای پیامبران و ائمه الهی ارزش نداشتند چرا که خداوند انسان را برای خود آفریده است و هدف از خلقت انسان رسیدن به عشق‌های دنیایی نبوده است.

 

وی با اشاره به معرفت بالای حضرت آسیه(س) گفت: همسر فرعون به این حقیقت و معرفت دست یافته بود که هر آنچه از دنیا دارد از دست رفتی است و خداوند انسان را برای خود خلق کرده است.

 

این مفسر قرآن کریم افزود: اگر امروز 7 میلیارد جمعیت زمین مشغول عشق‌های مجازی هستند به این دلیل است که یادشان رفته خداوند آنها را برای عشق خود خلق کرده است اما حضرت آسیه(س) مقصد نهایی او قرب الی‌الله است، به همین دلیل مرگ زودرس برای او شیرین بود چرا که سریع تر به معشوق حقیقی خود یعنی پروردگار عالم می‌رسید.

 

این خطیب مشهور در پایان خاطرنشان کرد: حضرت علی‌اکبر(ع) در مسیر کربلا متوجه شده بودند که به سوی مرگ حرکت می‌کنند اما چون می‌دانستند برحق هستند از مرگ استقبال می‌کردند، بنابراین جوانان امروز باید مسیر زندگی، خود را با حضرت علی‌اکبر(ع) مقایسه کنند./202/807/ب1

ارسال نظرات