۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۴۳۲۷۲۸
مدیر حوزه علمیه تبریز مطرح کرد؛

ضرورت بهره گیری از فضای مجازی در تبلیغ معارف دینی

حجت الاسلام ناصری با بیان اینکه فضای مجازی یکی از بستر‌های آماده تبلیغ است، گفت: طلاب و روحانیان باید درباره فعالیت‌های فرهنگی، به ویژه در زمینه های سایبری آموزش‌های لازم را کسب کرده و معارف دینی را در قالب‌های متنوع و جذاب و به‌ صورت کاملاً علمی و مستدل بیان کنند.
فضای مجازی

حجت‌الاسلام‌ صمد ناصری، مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به وظیفه تبلیغ و ترویج معارف اسلامی از سوی طلاب، اظهار داشت: وظیفه اولی و ذاتی طلاب تبیین و تروبج دین مبین اسلام است.

 

وی با انتقاد از عدم توجه مسؤولان و مراکز فرهنگی و اجتماعی نسبت به استفاده از طلاب و روحانیان در راستای تبلیغ و تبیین معارف دینی، گفت: متأسفانه نهادهای فرهنگی نسبت به طلاب و روحانیان کم‌لطفی می‌کنند و از بهره‌های معنوی و علمی آنان غافل می‌شوند و این اثرات بسیار مخربی در جامعه خواهد داشت.

 

وی ادامه داد: بعضاً افرادی در رأس مراکز تبلیغی و رسانه‌ای قرار می‌گیرند و مفاهیم دینی را به‌ صورت غلط و ناقص تبیین می‌کنند، به‌ طور مثال اگر در جایگاهی که  بایستی از علما و روحانیان در آن استفاده می‌ شده،  استفاده‌ نشده، نتیجه‌اش می‌شود اسلام آمریکایی و اسلام سکولار که با آرمان‌ها و اصول اسلام و انقلاب هم‌خوانی ندارد.

 

عضو شورای مدیریت حوزه علمیه آذربایجان شرقی افزود: امروز با توجه به گسترش شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی در جامعه باید گروه‌هایی تشکیل شود تا نسبت به تهیه و ترویج خوراک و مطالب مفید و اسلامی فعالیت کنند، چرا که اگر مدیریت آن از دست خارج شود، مطمئناً دشمنان قسم‌خورده ملت مسلمان ایران با تزریق و پمپاژ مطالب انحرافی و بمباران شبهات، جوانان ایرانی را مورد تهاجم روانی قرار خواهند داد.

 

وی خاطرنشان کرد: دشمن بعد از اینکه پی به ناتوانی خود در عرصه تهاجم نظامی برد، توان و تجهیزات خود را صرف تهاجم از طریق فرهنگی کرد، چرا که دشمن بر این باور است که اگر فکر و حرکت جوان مؤمن و انقلابی ایران را تغییر داده و به انحراف بکشاند، کم‌هزینه‌تر و بهتر خواهد بود.

 

حجت‌الاسلام ناصری با اشاره به مرزداری اعتقادی از سوی روحانیت، افزود: حوزه‌های علمیه مرزداران اعتقادی جامعه هستند و باید در سنگرهای بصیرت افزایی و معرفت افزایی، با تهاجمات دشمن مقابله کرده و پاسخی کوبنده و دندان‌شکن دهند و از آرمان‌ها و اصول اسلامی و انقلابی حراست کنند.

 

وی با بیان اینکه فضای مجازی یکی از بستر‌های آماده تبلیغ است، تأکید کرد: طلاب و روحانیان باید درباره فعالیت‌های فرهنگی، به ویژه در زمینه های سایبری آموزش‌های لازم را کسب کرده و معارف دینی را در قالب‌های متنوع و جذاب و به‌ صورت کاملاً علمی و مستدل بیان کنند.

 

این استاد حوزه تبریز تصریح کرد: اگر یک منبر در یک مسجدی مخاطب چند صدنفری داشته باشد، فضای مجازی و رسانه، میز خطابه است که چندین میلیون مخاطب دارد و اگر مورد استفاده در جهت تبیین معارف اسلام ناب قرار نگیرد تبدیل به سلاحی تأثیرگذار علیه خود اسلام می شود و آثار و پیامدهای جبران‌ناپذیری به همراه خواهد داشت./854/302/ب2

ارسال نظرات