۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۶
کد خبر: ۴۳۲۸۴۳
پس از توقیف جمعیت الوفاق؛

روحانی بحرینی: الوفاق به عنوان شاخص ملت باقی خواهد ماند

معاون دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین تأکید کرد که توقیف این جمعیت سبب کاهش اراده و عزم آن در راستای تحقق خواسته های مشروع ملت نخواهد شد.
شیخ حسین الدیهی معاون دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین الدیهی، معاون دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین در پیامی با عنوان «اراده ای بازگشت ناپذیر» به بررسی تحولات این کشور پرداخت.

 

در این پیام آمده است: نظام بحرین بر شکست و عقب نشینی الوفاق از مطالبات و حقوق ملت شرط بندی کرده بود اما این شرط را با حمایت قاطع ملت از جمعیت الوفاق و تمسک به حقوق مشروع ملت باخت و بر همین اساس است که اقدام به تعلیق فعالیت الوفاق کرد.

 

وی تعلیق فعالیت الوفاق را غیرقانونی و نشان دهنده عدم مشروعیت نظام توصیف کرد و افزود: جمعیت الوفاق از زمان تأسیس در سال 2001 به عنوان یک پروژه ملی مسالمت آمیز فعالیت کرده و هیچگاه اجازه نداد تا به پاکی و ملی گرایی و پایبندی به وطن خدشه ای وارد شود و با فساد و ظلم و فقر به مبارزه پرداخت.

 

حجت الاسلام دیهی با اشاره به تاراج اموال و زمین و ساحل بحرین از سوی آل خلیفه و عدم مجوز پرداختن شهروندان به این مساله، ادامه داد: همه اتهامات علیه الوفاق باطل است چرا که این جمعیت، صدای محرومان و مظلومان و با تمام توان در برابر خشونت ایستاده و در حالی که نظام در حال تخریب مساجد و توهین به مذاهب بود از همزیستی مسالمت آمیز حمایت می کند. 

 

این روحانی بحرینی از الوفاق به عنوان حامی عدالت و مساوات میان همه شهروندان اعم از شیعه و سنی یاد کرد و گفت: الوفاق نه تنها از بین نمی رود بلکه به عنوان شاخص باقی خواهد ماند. کسانی که تحت تأثیر بازی نظام قرار گرفته اند، نیز به زودی متوجه خواهند شد که الوفاق در پرتو پسرفت اقتصادی و انسانی و اجتماعی و سیاسی، نسبت به کشور دغدغه دارد.

 

وی بر ادامه وحدت طلبی الوفاق تأکید کرد و خاطر نشان ساخت: تکیه نظام بحرین به کشورهای خارجی به ویژه برخی کشورهای همجوار و بی توجهی به درخواست جهانیان برای از بین رفتن ظلم و تجاوز در این کشور و  ادامه جنگ و توهین به شعائر و مقدسات بزرگترین قشر بحرین، مقدمه جنگ طایفه ای گسترده است که جامعه جهانی مسؤولیت کامل این جنایت ها را متحمل می شود.

 

حجت الاسلام دیهی در پایان تأکید کرد: الوفاق به عنوان بزگترین حزب سیاسی بحرین پس از مجاهدت  تحمل سختی ها تأسیس شد و با آنچه این جمعیت بر اساس گفته نظام توقیف شد به شدت فاصله دارد. الوفاق با دبیرکل آن که در زندان حضور دارد همچنان مقاوم است و با ارده ای فولادین به این راه ادامه می دهد و هیچگاه در سنگری غیر از سنگر محرومان و مظلومان قرار نمی گیرد./980/ب902/د

ارسال نظرات