۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
کد خبر: ۴۳۲۸۵۳
استاد حوزه علمیه خواهران:

برای درک عظمت قرآن باید آداب آن را رعایت کنیم

استاد حوزه علمیه خواهران گفت: برای درک عظمت قرآن باید آداب آن را رعایت کنیم و در این صورت به بصیرتی دست خواهیم یافت که شبهات و علت آن را که براساس آیات قرآن دین گریزی و دین ستیزی است، درک خواهیم کرد.
تدبر در قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محفل انس با قرآن پنجشنبه در مؤسسه علمی تحقیقی مکتب نرجس با حضور خواهران طلبه برگزار شد که مریم پورحسینی، از اساتید مکتب نرجس در این مراسم به تفسیر سوره اعراف پرداخت.

 

پورحسینی با بیان این که هر سوره از قرآن کریم هدف خاصی دارد، گفت: در سوره اعراف خداوند در بخش اول این سوره عظمت قرآن کریم صحبت می کند و سپس از شیطان صحبت می کند که تلاش برای گمراه کردن از راه دین را دارد.

 

این استاد مکتب نرجس با اشاره به این که خداوند در بخش سوم سوره اعراف به مجازات دنیوی مخالفت با آیات الهی را بیان می کند، اظهار کرد: در آیه 59 تا 93 سوره اعراف سرگذشت مخالفان با پیامبران الهی تبیین شده است.

 

وی افزود: خداوند در این آیات از سوره اعراف سرگذشت قوم نوح که ایمان نیاوردند، قوم عاد و قوم ثمود را بیان می کند.

 

پورحسینی مطرح کردن سرگذشت مخالفان با پیامبران در قرآن را هشداری برای ما خواند و ابراز کرد: قرآن کریم با مطرح کردن سرگذشت این اقوام به ما هشدار می دهد که آن ها چگونه با فساد کردن از بین رفتند و گاهی اقوام پیشین را بیان کرده است تا ما توجه داشته باشیم تا به سرگذشت آن ها دچار نشویم.

 

بسیاری از بلاهای طبیعی به خاطر فساد است

 

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: بسیاری از بلاهای طبیعی به خاطر فساد است و اگر در کشور اسلامی با این بلاها روبرو هستیم باید به فکر اصلاح باشیم، با بلاهای طبیعی کسانی که عمل صالح دارند که سربلند نزد پرودگار خود خواهند بود اما کسانی که موجب فساد شده اند فرصت توبه ندارند.

 

وی با اشاره به آیه 175 به بعد سوره اعراف، گفت: از آیه 175 به بعد به وظیفه ما اشاره دارد که باید توجه داشته باشیم که اگر  در ماه رمضان به معنویت دست یافتیم آن را از بین نبریم و در معارف دینی تفکر داشته، پیغمبر شناس و قران شناس باشیم.

 

پاسخگویی به شبهات جوانان از وظایف مسلمانان

 

پورحسینی پاسخگویی به شبهات را از تأکیدهای آیات پایانی سوره اعراف بیان و ابراز کرد: خداوند در این آیه های پایانی سوره اعراف پاسخگوی به شبهات بچه ها را یکی از وظایف ما بیان می کند که خود تفکر کرده و نسبت به سؤال های جوانان بی تفاوت نباشیم.

 

این استاد مکتب نرجس با اشاره به تأکید قرآن به یاد خدا بودن در آیه پایانی سوره اعراف، اظهار کرد: این یک وظیفه است که به یاد خدا همیشه باشیم و این نکته قابل توجه استکه این سوره در خصوص عظمت قرآن شروع می شود و با تسبیح خداوند به اتمام می رسد.

 

وی در پایان تأکید کرد: برای درک عظمت قرآن باید آداب آن را رعایت کنید که در این صورت بصیرتی دست خواهیم یافت که شبهات و علت آن را که براساس این سوره از قرآن دین گریزی و دین ستیزی است را  درک خواهیم کرد./202/1310/ب1

ارسال نظرات