۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۴۳۲۸۷۱
مقاله نویس مذهبی:

حضرت خدیجه جان و مال خود را در راه دین الهی فدا کرد

مقاله نویس مذهبی با بیان این که حضرت خدیجه جان و مال خود را در راه دین الهی فدا کرد، گفت: نخستین کسی که به پیامبر ایمان آورد حضرت خدیجه(س) بود.
حضرت خدیجه حضرت خدیجه س

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نحله غروی، مقاله نویس مذهبی شامگاه پنج‌شنبه در مراسم سومین آیین نکوداشت ام المؤمنین حضرت خدیجه(س) که در مصلای تهران برگزار شد با اشاره به اینکه در مجموع منابع کمی در مورد حضرت خدیجه(س) وجود دارد و آن طور که باید مطلبی موجود نیست اظهار داشت: اگر بزرگان اهل شیعه تلاشی برای جمع آوری زندگی‌نامه حضرت خدیجه(س) کرده‌اند بسیار همت داشته‌اند و باید از آنها تشکر وقدردانی کرد.

 

وی ادامه داد: از صفات حضرت خدیجه(س) می‌توان به صبر و استقامت، حمایت رسالت، ولایت ‌مداری، مادر لایق، کارآفرینی، حضرت خدیجه(س) در کلام الله و حضرت خدیجه(س) در باب سخنان عایشه می‌توان اشاره کرد، در بحث کارآفرینی حضرت خدیجه(س) مردان را به صورت مضاربه خریده و به تجارت می‌فرستادند.

 

غروی با بیان اینکه حضرت خدیجه(س) در زمان ازدواج، رسول خدا را با یکی از نوکران خود به تجارت می‌فرستند، خاطرنشان کرد: رسول خدا در سفر با یک راهبه هم سخن شدند و راهبه در سخن گفت که شما ویژگی‌های پیامبر آخرالزمان را دارید و نوکر حضرت خدیجه(س) در بازگشت از سفر تمام داستان را تعریف نمود و حضرت خدیجه(س) نیز از این موضوع آگاه شد.

 

وی با اشاره به اینکه امانت داری، صداقت و درستی را ملاک قرار دهیم دیگر مسائل ظاهری زندگی به چشم نمی‌آید، ابراز داشت: اولین کسی که به پیامبر ایمان آورد حضرت خدیجه(س) بودند پس این نشان می‌دهد که روح و قلب حضرت خدیجه(س) این آمادگی و پذیرش را داشته است، حضرت خدیجه(س) تمام امکانات خود را به خاطر رسالت و دین الهی فدا کرد و حتی زمانی که رسول خدا در غار حرا بودند غذا ایشان را شخصا برای پیامبر می‌بردند و این امر بحث صبوری حضرت خدیجه(س) نشان می‌دهد.

 

غروی افزود: در بحث ولایت مداری حضرت خدیجه(س) از همان آغاز تولد حضرت علی(ع) به ایشان علاقه داشتند و در زمان کودکی حضرت علی(ع) هدایای زیادی را برای او می‌فرستاد، در زمانی که ابوطالب با مشکلات مالی مواجه شد و پیامبر سرپرستی امام علی(ع) را برعهده گرفت و حضرت خدیجه(س) مثل مادر برای امام بودند.

 

وی با بیان اینکه مادر لایق بودن دیگر صفت حضرت خدیجه(س) می‌باشد یادآور شد: مادری که لیاقت مادری حضرت زهرا(س) داشته باشد حتما خود صفاتی را داراست که به این مقام رسیده است، به همین منظور حضرت خدیجه(س) بانوی بزرگی هستند که بهشت در اختیار ایشان است.

 

غروی در پایان گفت: امید است که ذراتی از صفات حضرت خدیجه(س) الگوی زندگی ما باشد و از آنها پیروی کنیم؛ در انتهای مراسم با حضور مسجد جامعی و جمعی از فعالان قرآنی از مجید نبوی، مریم راهی، قدیسه سرخه‌ای و نرگس دریایی بابت فعالیت‌ در زمینه حضرت خدیجه(س) تجلیل و قدردانی به عمل آمد./816/202/ب2

ارسال نظرات