۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۴۳۲۸۸۷
مهندس چمران:

نمایندگان مجلس دست‌نوشته‌های شهید چمران را مطالعه کنند

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بخشی از دست‌نوشته‌های شهید مصطفی چمران از نمایندگان مجلس دعوت کرد که با مطالعه این دست‌نوشته‌ها، وظایف خود را به بهترین شکل انجام دهند.
مهدي چمران رييس شوراي اسلامي شهر تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به سالروز شهادت شهید مصطفی چمران، گفت: شهید چمران دانشمندی عارف، وارسته، دلسوخته و عابدی زاهد تمام عیار و یک سیاستمدار و یک هنرمند بزرگ و توانا بود.

 

وی افزود: شهید چمران تنها یک دانشمند فیزیک هسته‌ای و فیزیک پلاسما که در بزرگ‌ترین دانشگاه‌های روی زمین درس خوانده و تدریس و در بزرگ ترین مراکز تحقیقات علمی جهان کار تحقیقاتی و پژوهشی کرده نبود، بلکه رزمنده و فرمانده‌ای توانا و توانمند بود که در لبنان و نیز دوران دفاع مقدس به حماسه‌‌سازی بزرگ تبدیل شد.

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به بخشی از دست‌نوشته شهید چمران که در بدو ورود به ایران نگاشته بودند، اظهار داشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دست‌نوشته‌های شهید چمران توجه و آن را مطالعه کنند چراکه او وقتی به جبهه رفت یک نماینده مجلس بود و از کرسی مجلس به دفاع از نظام اسلامی پرداخت.

 

وی بخشی از این دست‌نوشته‌ها را مرور کرد و گفت: شهید چمران می‌نویسند که من از شدت سرور می‌سوزم می‌لرزم و شرم‌زده‌ام و نمی‌دانم خدایا تو را چگونه شکر کنم. می‌خواهم همه چیز خود را بدهم و خود را قربانی کنم با کمال اخلاص آنچه دارم تقدیم می‌کنم مالی ندارم ملکی ندارم درویشم و بی‌چیزم فقط قلبی سوزان دارم که آن را تقدیم کرده‌ام

 

چمران با اشاره به بخش دیگری از این دست‌نوشته‌ها افزود: جانم ناچیزتر از آن است که برای تقدیم آن بخواهم منتی بگذارم جانم که چیزی نیست. خدایا من آمده‌ام با تمام وجودم با قلب و روحم خود را قربانی راه تو کنم آمده ام تا همه حیات و هستی خود را به شکرانه این پیروزی بزرگ تقدیم تو کنم.

 

وی ابراز کرد: من چیزی از تو نمی‌خواهم من سربازی گمنامم و هنگامی که چشم از جهان فرو می بندم می خواهم هیچ چیز نداشته باشم تنها برای خدا باشد و می خواهم از هر شائبه خودخواهی و خودبینی به دور باشم و می خو اهم بسوزم تا راه را روشن کنم. می خواهم رسالت بزرگ اسلامی ما تحقق بپذیرد و این تحقق بزرگ ترین پاداشی است که مرا خوشحال می کند.

 

شهید چمران هنگامی که در دهلاویه و در ظهر خونین سال 1360 روز 31 خردادماه به عروج و ملکوت اعلا پرکشید و به شهادت رسید همانگونه که آرزو کرده بود، چیزی از این دنیا جز یک لباس بسیجی و تفنگ خونین کلاشینکف و تعدادی کتاب و 35 هزار تومان پول در بانک ملی شعبه مجلس شورای اسلامی که حقوق او بود، باقی نگذاشت./920/پ202/ج

ارسال نظرات